|
|
|
|---|---|
|
Visste inte att Alpina B12 kunde fås i en förlängd version och med Highline paket! Detta måste bara vara den ultimata E32:an: Länk | |
|
6.0 är det knappast. Det fanns bara på M73 alltså E38. Man fick själv speca sin Alpina precis som individual. M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
| Okej, glömde av det där om 6.0, är Alpina B12 E32 på 5.7 liter? | |
| 5,0 | |
|
Jädrar också, den var precis inärheten av där jag bodde för ett par månader sedan. Då hade jag fotat! //Schnitzer |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Den bilen är min drömbil och ni ger fan i den... Har spanat på den ett par månader o tänkte hämta den förra månaden men jag har inget garage och tänker inte ha den som bruksbil. Jag ska äga den nån dag. Så är det bara. Den är min egentligen =) |
samke |
vad dricker en sån? |
|
Hmmmm man kanske skulle skaffa sig en putsbil med 12a??.... Asken |
|
|
Asken: Tanken har slagit mig många gånge. En avställd B12a i garaget kostar inget i drift, i med tv o dvd så kan man glida ner på kvällen och sätta sig i baksätet och mysa med en pilsner. |
|
|
maverick_750rr: Du har fått mail av mig ang. den Avusblå 750:in. Fick fram listan på bilen, dock inte individualdatan tyvärr. //Schnitzer |
|
|
Jag har sett 3 st B12 E32 till med samma utrustning, så visst finns de. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Nån som vet var man kan hitta dessa speciella E32or idag? Annonsen är ju borta sen länge visst, men var finns de fina nu? Sitter alla ägaran på dem som om de vore en skattkista kanske? Riktigt svårt att hitta en fin Alpina B12 6,0 med anser jag. Kasst utbud på mobile.de och ebay är ju inte överfyllt med B12 heller. Var finns de? |
|
här är ju en finLänk Länk |
|
V12 LeMans |
WAN: ;-) ja, det kan jag verkligen hålla med om. Helrätt färgkombination. |
| Det är ju helt sanslöst vad B12 6,0 har svårt att komma under 300tkr-sträcket :) | |
|
E38B12: Blir glad när jag ser att en E38 kan hålla värdet =) så slipper man se flertalet lik rulla runt i trakterna. Det roliga är att när de förmögna köper bilar så t ex året 1999 köpte t ex A.Walter en Ferrari F360 för ca 1.5 milj och samtidigt en E38 750IL fullutrustad för ca 1.2 milj. Svindyra bilar båda två som sköts exemplariskt, men hur ser det ut efter 6 år? Jo Ferrarin står kvar i hans garage alt. står hos en Ferrari handlare i München med prislapp på runt miljonen och i ett exemplariskt skick, medans E38:an t ex står hos "Bilklippet" i Fittja utannonserad för 129000kr och i ett halvtaskigt skick - Dagens sanning! MVH Josef - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
![]() 712 E38 750iL -00
don-salvatore: Nej, det håller jag absolut inte med om. Länk Den är nästintill fullutrustad och säljaren begär det dubbla. Ang den blåa B12an så föll den mig inte i smaken. Ljust skinn är ett måste. |
|
maverick_750rr: Jo iofs, men ser den som ett undantag, runt 99% av de utannonserade E38 objekten t ex 750IL 99-01 ligger i prisspanet där dyrast är från 170-180000 till 99000kr, dom ligger runt 140'-150'. Men självklart så finns alltid undantag, just den turkosa måste vara en av Sveriges vackraste E38:or. - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.