|
|
|
|---|---|
|
Halloj! På väg hem ifrån jobbet nyss så skymtade jag en 80-tals BMW av färgen röd. Såg ut som en M3 E30 på långt håll men när den kom närmre så såg jag att det var en M6:a. S*tan va läcker den va! :) Kunde inte riktigt säga vilka fälgar som satt på men det såg ut som 17" med polerad kant. Även ett BMW Club Schweden klistermärke satt i bakrutan. En äldre herre körde bilen och jag såg i backspegeln att han långsamt körde om mig. Vilket ljud från de dubbla rören! *muller* :) Körde ifatt honom och körde om sakta i vänster filen för att granska skönheten. Kollade på föraren när jag var jämsides med honom, gav honom ett *smile* och tummen upp. Fick en tumme upp tillbaks :-D Körde av E18 och på 276:an som går ut mot Åkersberga. Den överladdade tyska besten som jag sitter i laddar på fint till omkring 160. Sedan lägger jag mig i höger filen. Ser att M6an kommer som ett skott i högerfilen och bara vrålar om mig! :) Skönare *sound* på en bil får man leta efter!!! :-D Tänkte, att jag ger honom en symfoni a'la Porsche 930 ;) Vrålar om M6an, och sedan så kör vi i lugnt tempo tills jag svänger av till Shellmacken. Herren i M6an tackar för sällskapet med helljusen och sedan ser jag "drömbilen" försvinna längs vägen... Tänk va skoj man kan ha på väg hem från jobbet! ;) Mvh Tobias | |
|
Såna där händelser är oförglömliga. Det är kul när folk blinkar tillbaka också. //Schnitzer |
|
|
Tobias 320i-94: var det möjligtvis en gråhårig herre med skägg? och glasögon? Micke K. Länk |
|
|
b97_knl: Jo då det stämmer :) Känner du honom? Mvh Tobias |
|
|
Fick se min fars jobbarkompis M6 idag. Riktigt sjyssta bilar det där och grymt ljud. Skulle få mig en provtur när han hade kört in den (200 mil) hade gått 100 mil nu. Blev en snabb visning sen åkte far och han iväg och jobbade igen.... =) /Daniel |
|
|
whaaaat ??? inte inkörd ? danragn: du menar säker den nya BMW M6 eller ? jag tror att Tobias menade den äldre varianten (E24) M635CSi. Det antar jag eftersom han skriver 80-tals BMW. Men om det är en E24 och har gått 100mil... då är det ingen dålig samlarbil han har där. Skulle vara roligt att veta om det finns E24 med 100mil på mätaren så svara gärna !!!! |
|
|
Tobias 320i-94: Ja, det kan man säga:) Jag tror att han du såg är förre detta ordförande i Bmw Club Schweden. Micke K. Länk |
|
|
Denna bilen?? Länk |
|
|
Antar att vi talar V-10 M6 och itne M635 CSi? Lite fler M6 bilder: Länk |
|
| Om du läser det översta inlägget så står det 80-tals BMW. Dvs E24, M635csi, eller M6 som den hette i USA. | |
|
micke80: nope. Denna tror jag är Ando`s gamla, men jag är osäker... Micke K. Länk |
|
|
OK. Du menar en M635 CSi ;) Den röda med neige inredning kanske? Den sågjag för något år sedan också, mycket vacker. Krysseker fälgar om jag inte minns fel. |
|
| Japp, det är Ando's gamla. Men den rullar tydligen i STHLM i alla fall. | |
|
Aja.. missade det.. Nej det var den nya som han har.. Sorry att jag störde i tråden.. /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.