|
|
|
|---|---|
samke |
var inne på merca-forumet o frågade va dem tyckte, bmw 540,e34 eller en merca e420,w210. dem flesta valde till min förvåning e-klassen. men om DU skulle få välja någon av dessa, vilken? |
samke |
varför/varför inte? |
|
Och det var du förvånad över? Underligt att du jämför W210 med E34, E39 och W210 är jämngamla till ungefär samma pengar, E34 kostar lika mycket som W124 som också finns som E420. Blir du lika förvånad, när alla väljer BMW på ett BMWforum? Jag hade inte valt MB, mycket hellre Audi, som var det andra märket, jag kunde tänka mig, deras S6 4,2 är inte dum alls, även om BMW har lägre driftskostnader, tack vare kamkedja. Varför inte MB? Rostar mycket och går inte att få med manuell växellåda. Mvh Stephan |
|
|
W124 ruster ikke mye etter faceliften i 89/90 og de er bygget som en gammel tysk tigertank. En 400E eller 500E er meget kompetente modeller (500E...Mercedes-Benz by Porsche), men jeg hadde personlig heller satset på en 1995 E34 M5 Touring :) "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
|
Inte så svår fråga: MB är en bil som jag anser ska ha hög kvalitet med tanke på priserna. MB w210 är praktexemplar på att rosta nåt vansinnigt!! De är helt hopplösa. Vi har fått in 4 stycken sådana på jobbet och alla dörrar på alla de bilarna har varit mer eller mindre rostiga. Framskärmar och bakre skärmkanter likaså. Dessa bilar anser jag är helt jämförbara med Opel Kadett och Astra/Vectra av tidigare årsmodeller ur rostsynpunkt. BMW E34 rostar också, men inte till närmelsevis lika mycket utom vid grov vanskötsel kanske. MB w124 rostar också ganska friskt. Prova att plocka loss de breda listerna nertill på dörrar och skärmar på en bil som är 13-14 år gammal... /Kidde BMW - the ultimate drug... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.