|
|
|
|---|---|
|
finns det något billigt sätt o få lite fart i en 320 ? lätte enklare saker att göra?? Mvh Freddan Riktiga män krockar över 100. det är inte farten som dödar, det är smällen! | |
| Köp en beggad motor med styrbox från en 325 så blir bilen piggare, något billigare sätt finns inte som ger de hästarna. | |
|
jo det inns det =) turbo min konvertering gick på ca 4000 en m20b25 kostar ca 6000 mvh Erik JAkobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
jo har planer på att slänga i en 325 motor i den. men innan det.?! hehe tack för svaren!=! Riktiga män krockar över 100. det är inte farten som dödar, det är smällen! |
|
|
Såg en motor MED växellåda till salu nu för 5500 bvsa så det beror väl på vad man hittar och en motor utan låda lär ju vara billigare tycker man. turbokonvertering för 4papp låter betydligt mer tveksamt... kan man inte svetsa t.ex så drar det ju iväg betydligt. |
|
|
Lustgas! "It's not the fart that kills, it's the smell" ///Mats |
|
| Jag körde lustgas i min 320 touring nyss. Fungerade klockrent. Motorn klarade sig väldigt bra och går lika bra nu efter som innan gasen. Körde gatrace med den och den var faktiskt ganska pigg med bara 65hk lustgas. Tyvärr orkade inte bakaxeln med att jag körde med dragracing däck bak. | |
|
Jag har ett kitt till salu om du är intresserad. En 320 motor med T05E hybrid, 535 lmm med 320 kort, 310cc spridare, dump, 900ic. sitter i bilen om du vill prov köra Pris: 10000:- 9000:- b.v.s.a. |
|
| effekt: 200-220hk | |
| 320 turbo ; hur mkt laddar du ? | |
| Jag Laddar 0,7bar | |
|
Vad skulle det kittet uppskattningsvis ge i hästväg på en M20B25? _______ /Chrille |
|
| Svårt att säga men ca 260-290hk med 0,7bars laddtryck | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.