|
|
|
|---|---|
|
I M3:an upplever jag lätta vibrationer under gaspådrag och i hastigheter mellan 80-100 km/h. Tydligast på femmans växel i ca 90 km/h. Man känner ingenting i ratten utan dessa vibrationer fortplantar sig genom stolen. Det hörs ingenting utan man känner bara små vibrationer. Mina hjul har suttit på min tidigare E36 och då kändes ingenting liknande, så dem har jag uteslutit. Jag misstänker att felet ligger i att antingen stödlagret till kardanaxeln eller min hardyskiva är dålig. Bilen har bara gått 7500 mil men är ju 11 år gammal så allt som är gjort av gummi kan ju ha torkat och blivit dåligt. Hur ska jag kunna avgöra vilket av dessa det är? Finns det något sätt att testa eller se om t.ex. hardyskivan är kass? Kan man se om gummiringen kring stödlagret är dåligt enbart genom att hissa upp bilen och se på eller rycka i kardanaxeln? Kort sagt; hur avgör jag enklast om hardyskiva och/eller stödlager är kass? MVH | |
M3-Mackan |
Är bara att ta ner bakre delen av avgass. och värmeplåtarna. Hardyskivan ser du om den är dålig om det är sprickor i den. |
|
det vanligaste på stödlager är som du säger att gummit mellan den yttre ringen och lagret runt kardanen går sönder, då lossar lagret helt och då blir det obalans...bara att byta.. MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.