|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyss bytt batterier till mina mätare eftersom varken varvräknare, bränsleekonomimätare eller tempmätaren funkade. Det uppstod dock ett problem: Bensinmätarnålen fick sig en liten stöt (Jag vet ej när det hände) och fick då vrida tillbaks den själv. Jag drog den så att den stannar vid max tank 55l då. Dock känns det som om mätaren inte stämmer. Jag har glömt när lampan börjar lysa för bensinmätaren. Är det när det kommer på det röda? eller kanske det vita stecket innan det röda eller kanske t.o.m. när den är vid "lysområdet" eller vad man ska kalla det? Det har inte börjat lysa ännu då jag är väldigt nära "lysområdet" Hur mycket soppa ska det vara kvar när lampan börjar lysa vill jag också ha reda på! Jag skulle behöva har er hjälp! | |
|
8 liter vill jag minnas att det står i Instruktionsboken till E30 när lampan tänds. ///Martin |
|
|
6 liter står det i min instruktionsbok. Henke B |
|
|
Då kan det varit 740:n som hade 8 liter... ///Martin |
|
| 6 liter på E46 o E90. | |
|
Dom siffrorna är väl lite individuellt, inte alltid det stämmer. I min bok står det 8 liter (e34) men jag kan garantera att det är 12-15 liter i tanken när den börjar lysa. Detta på två olika tankarmaturer... Så det bästa är ju att kolla själv genom tankning och räkning. Tycker jag i alla fall :) MvH Thomas |
|
|
okej, får räkna på det själv då =) När börja lampan lysa då? E30 318? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.