|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag undrar vad en 330 ci -00, -01 kan tänkas stå i till våren -06 samt troligt värdefall framöver. Det här menas väldigt generellt, utrustning samt mil, skick spelar ju stor roll men om man tittar på annonser i nuläget så ligger dom mellann 170-250 (annonspris). Tacksam för spekuleringar | |
|
Så fort E90 bilarna börjar komma på beg marknades i större mängd så borde e46 bilarna få en lite knäpp på nosen och ett prisras som följd. Men man vet aldrig, utbud och efterfrågan är vad som styr priset. Jag har själv i bakhuvudet att köpa en 330 ci när priset känns rätt. Jag kör dessutom ganska mycket så att köpa en bil som rullat 10k mil för 200k kr och sedan köra den i två år är helt värdelöst. Då har den kanske rullat 16-17k mil sen och då är den inte helt enkel att sälja om man inte dumpar priset. |
|
| Skulle tippa på att en normalutrustad 330ci -00/01 bör kosta runt 150tkr i vår. Verkar inte välla in fler från Tyskland men E90 påverkar ju inte värdet positivt direkt... | |
|
en 330Ci i dagens läge får du ge över 200kkr för.. så att den ska stå i 150kkr i vår tror jag inte ett dugg på.. Lite kul: Länk |
|
|
Det är inga problem att hitta en vettig 330Ci för långt under 200tkr redan i dag, så varför skulle det vara omöjigt med 150tkr i vår? Just nu på bmw.de; 330Ci-9/00 Topasblå 110tkm €17990 utrustad med DSC, Klimaautomatik, xenon, RDC, sportstolar i delskinn, cdvxl glaslucka, 18" + premium selection, den verkar inte helt fel. Mvh Stephan |
|
|
visst.. men hur mycket säger egentligen en annons... visst..den kan vara fin.. men den kan va kass oxå.. |
|
|
Spajjjs; Den är knappast dålig, då hade den inte haft premium selection, dessutom finns det många fler för dom pengarna hos Tyska BMWhandlare, så priserna börjar där, för bilar i bra skick, kika vad Premium selection innebär, ett mycket omfattande åtagande, som inkluderar 1 års garanti. Mvh Stephan |
|
|
Bilarna i Premium Selection är sjukt fina kan jag intyga efter att Asken släpade med mig till en tysk aukt BMW-handlare härom veckan i ett lönlöst försök att få mig att rata kompressormatad chesterfieldsoffa. Jag gissar att 330 Ci kommer att sjunka ytterligare nästa år, i och med att många bilar fyller fem. Då försvinner en del av statusvärdet och många E46-ägare byter till E90. Sålde själv min 330 förra påsken och fick 245. (Svsåld, 6500 mil). Tycker att jag kan känna mig ganska nöjd med det. Don't dream it, drive it |
|
| Jag tycker också att Rolex spekulationer ang värdeutvecklingen verkar fullt rimlig. | |
andha45 |
Premium Selection kan inte vara annat än fina, helt riktigt, och just "kass" tror jag inte att någon bil hos en tysk bmw-åf är (har mkt erfarenhet av detta). Jag tror också e46-priserna sjunker då modellen tillhör gamla bmw-designskolan och ser lite gammal ut (både ut- och invändigt). Detta är säkert en fördel för många men det trycker definitivt ner priserna. Jfr e39 eller varför inte Merca W211 (en 03:a kombi ser mkt gammal ut). Vi har i familjen just införskaffat en ny 320 e46 (april 05), trist med ny bil som ser ut att vara fem år gammal. |
| 330 Ci är en svårsåld bil helt enkelt. Inte pga att det är en dålig bil men det är så jäkla få som kan ha en. Få som har pengarna och samtidigt inga barn eller annat utrymmeskrävande. | |
| Spajjjs: Dessutom så kanske viperhauck är mer sugen på o köpa en 330ci privat i Tyskland och då köper han den ABSOLUT för 150tkr i vår nere i Tyskland. Speciellt om en premium selected 330ci kostar 17990eur hos aukt Bmw-åf som Stephan735i säger | |
|
När man kollar på bil, speciellt begagnade så gäller vissa grejer. 1.Årsmodell 2.Miltal 3.Skick Klart du kan hitta 330 i tyskland för dom priserna bland dom första modellerna. Den som söker han finner. Har även sett den del 330 i sverige som har åkt under 200 strecket. |
|
|
Glömde att skriva att utrustnigen oxå kan vara en viktig del i det hela =)) Ps. E90 är så ful, kommer aldrig köpa den!! Länge Leve E46! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.