|
|
|
|---|---|
|
som rubriken, har aldrig stöt på någon bilmekaniker här på forumet putte | |
bustorp |
Det finns ingen i s f som vågar erkänna det utan att bli ifrågasatt, tyvärr. Jag skulle aldrig våga säga det i a f. Vi är alla glada amatörskruvare utan personligt ansvar och med mer eller mindre kunskap i ämnet. Men fråga på bara..... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
hehe ok har 1 år kvar på min personbilstekniska utbildning putte |
|
|
Jag är utbildad personbilsmekaniker med inriktning på elektronik, varför skulle man inte våga säga det? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
det undrade jag oxå över, men det verkar stämma efter egna erfarenheter av detta forum så dyker det sällan up mekaniker med "profesionella" åsikter vid fel/problem på bilarna, tycker jag är synd men jag kan även vara helt fel ute, tycker nästan det vore en anning konstigt om det inte vimlade av mekaniker här det är ju rolligt att hjälpa andra tycker jag iallafall och har man ett starkt bil intresse är ju autopowers forum ett kannon ställe att dela med sej av sina kunskaper putte |
|
bustorp |
Glömde skriva att det inte gäller dom "etablerade" på forumet ;=) som alla lyssnar på oavsett vad dom säger. No offence Jeppe, det gäller inte dig o ditt specialområde. Vad jag förstår så är du ensam i din bransch här. Då är det ditt ord som gäller. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo det finns :) ///MVH Hasso Länk |
|
härligt=) då har 2 st get sej tillkänna=) putte |
|
|
Jag har jobbat på en bilverkstad, hur lång kommer man med det ;) /Pelle |
|
|
ett slutbetyg från en bilmekanisk yrkesutbildning, sånt folk vill jag räkna=) putte |
|
bustorp |
Då kommer man inte långt med bara erfarenhet då........snyft! "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| Jag har betyg men har inte jobbat som mekaniker på 10år. | |
|
Det är väl inget som direkt säger att de som är mekaniker har de mest givande åsikterna? Läs alla 100tals inlägg om alla klåpar verkstäder som finns i detta land. En verkstad skruvar ju oftast i flera olika bilmärken, men många här på forumet är ju just specialliserade på bmw, och de behöver inte vara mekaniker i arbetslivet för det, men de kan ändå vara bättre än många som arbetar i t.ex verkstäder. "efter egna erfarenheter av detta forum så dyker det sällan up mekaniker med "profesionella" åsikter vid fel/problem på bilarna" Visst är varierar ju svaren man får ibland, men jag har nästan alltid fått svar på mina bmw problem här på forumet, vad kan du ha haft för problem du inte fått svar på? Har du testat sökfunktionen? Många ids inte svara på samma frågor om och om igen. //Simon |
|
|
jag får jämt svar på mina problem oxå med varierande svar men det brukar alltid lösa sej, jag tror att dom klåparna som inte gör riktiga jobb på verkstäderna inte har ett större bil intresse på fritiden för jag skulle må riktigt dåligt om jag gjorde ett dåligt jobb, det finns många som aldrig skulle kunna drömma om att ha sitt jobb som fritids intresse, så tror jag fallet är med dåliga verkstäder, så sant de finns många här på forum som är bättre en än mekaniker och jag tycker nog att jag reserverade mej lite grann för att få ha fel när jag skrev det där inlägget men men det ska altid dyka up någon med andra åsikter å de e ju kannon bra något annat säger jag inte! putte |
|
|
Visst finns det bilmekaniker på forumet. T.o.m BMW-mekaniker men de får presentera sig själva om de känner för det. Den samlade kunskap som finns på forumet slår den bäste bilmekanikern hur utbildad han än är anser jag. Framför allt när det gäller att klura och felsöka. En bilmekaniker idag arbetar i större utsräckning med att byta ut trasiga enheter. Min lilla specialitet är att reparera klimapaneler till e36. Inget svårt för den som är van att löda, men BMW-verkstaden byter helt enkelt ut hela enheten och fakturerar 3000:- |
|
|
jovisst jag förstår precis vart ni vill komma men jag undrar inte över kompetens, om man läser så ser man det =) jag bara undrar vart alla bilmekaniker är nånstans, man ser rubriker som "vad jobbar du med?" men där inte har jag aldrig sett en bilmekaniker putte |
|
|
putte: jag ber om ursäkt om hur jag ev. formulerade mitt inlägg, men i korta ord så är det ungefär som Björn skriver jag menade. Själv är jag ingen mekaniker, dock är jag utbildad kyltekniker/kylmontör //Simon |
|
|
Utbildad och jobbar aktivt som det. |
|
| Jobbar som mekaniker på BMW Group sen 5 år tillbaks. | |
| Jag är utbildad bilmek. Jag har aldrig arbetat inom yrket, förutom 1år inom lumpen. Personligen skulle jag aldrig ge råd inom ämnet, då jag inte ens själv skulle lita på dom =) | |
|
Utbildad bilmek i grunden, sedan civil vidareutbildning till flygmek. Har egen verkstad och gör en del specialjobb på div. bilmärken, helst BMW ;) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.