|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e30 324 TD -90. Bytte branslefilter. Efter bytet borjade lampan for glodstiften och branslefiltret att lysa. Vad kan vara fel? Hur slacker jag lampan? Tack! Georgio | |
|
går bilen normalt efter bytet? jag har aldrig meckat diesel men har du luftat systemet? satt filtret på rätt håll? är inte så insatt i diesel som sagt... MVH Johan K |
|
|
Såvida bilen startat och går är systemet luftat, de flesta modernare dieslar har auto.luftning dessutom min 325TD saknar tom manuell matarpump.. däremot fyll det nya filtret med bränsle innan montering Bränslefiltret är av spinon typ så det går bara att montera på ett sätt... Georgio: jag rekommenderar att bränslefiltert byts mot hösytkanten istället för mitt i sommaren, helst när tempen börjat stabiliseras på några minusgrader, detta för att ha ett friskt filter inför vintersäsongen då slipper du problem med frysning i filtret Antar att du också har uppvärmt filter? Kolla så ingen av kablarna till filterhållaren lossnat |
|
| pumpa bara upp trycket i den och lufta den med den översta skruven som sitter på filterhuset | |
|
Det bör inte vara luft eftersom bilen startat. Dessutom har de flesta bilar som sagt självluftande system, och om inte förr så luftas det garanterat när bilen väl startat På min 325TD (E36) finns inte ens någon manuell matarpump, och än mindre någon luftskruv.. |
|
| men det är så på 324td | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.