|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 318is 1993:a med ett tjutande ljud från kardan/bakaxel. Tycker själv att ljudet kommer från mitten av bilen (stödlager?) Hade den inlämnad på verkstad och bytte hjullager bak (vilka var kass) men ljudet kvarstår. Ljudet kommer vid ca 40km/h och finns kvar tills man stannar,"planar ut" vid högre hastighet påverkas inte om man kopplar ur växel el.vid gaspådrag men minskar något när man motorbromsar. Är mycket tacksam om någon har något tips,tankar el. ideér angående vad det kan bero på! /Jens | |
parolof |
slitna kardanknutar?? |
|
Ska försöka kolla det Parolof! är ju själv helt lost in space när det gäller att meka så jag får vigla upp farsan till att kolla det. Verkstan (ingen Bmwmek men har bra rykte)som bytte hjullagren säger att slutväxeln är paj vilket ingen annan som har lyssnat tror. Jag återkommer! |
|
|
En kompis hade liknande problem, o han var tyvärr tvungen o byta slutväxeln! " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
| Problemet löst till slut : slutväxeln var paj! | |
| Vad kostade det att fixa? | |
| Det kostade 7200:- fast då var slutväxeln begagnad gav 4500:- för den. En ny växel kostar runt 10000:- /Jens | |
|
oj! det var dyrt köpte en på skroten för 3500:- Bmw für alle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.