|
|
|
|---|---|
|
Hej, har 2st E46'or som jag skulle vilja veta vad den röda färgen heter Länk Länk Har försökt att kolla runt lite men inte kommit fram till nåt.. mvh Fredric | |
|
Sedanen ser ut att var Hellrot 314, compacten Japanrot 438. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sedanen är väl Imolarot? För övrigt så finns de flesta färgerna dokumenterade på denna Länk |
|
| Ahh ok tack för dit svar :) | |
|
Ingen av bilarna är Imolaröda. Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Hmm ska nog vara tvärtom. Compacten imolarot, sedanen japanrot? | |
| Stout: Tack för länken, men det är väl inte Imolarot på sedanen? | |
| Detta är en bild på en imolarot Länk | |
|
Så med andra ord är compacten Imolarot och sedanen japanrot? E39'an var ju exakt lik compacten. |
|
|
Ursäkta, Compacten är visst Imolaröd :))) Lite trött här dags o sova?! :) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Här är fler bilder på Hellrot (som sedanen är), den är lite orange i tonen: Länk Jag tror förtfarande att compacten är Japanrot, Imolarot brukar vara lite mer lila i tonen. Dock svårt att avgöra på ett foto. Fler bilder på Japanrot: Länk Länk Länk Här är bilder på en M3 i Imolarot II: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej, är det dina bilar? Isåfall finner du vad det är för färg på bilarna i motorrummet på ett av stötdämpartornen (vänster tror jag) eller vad det heter. /Björn |
|
|
ErikW: Japp du har rätt.. sedanen är Hellrot som du säger av att döma på bilderna, problemet löst. Sen vad gäller compacten får jag väl helt enkelt göra som bmxbjorn säger, kolla i motorrummet! Skriver imorgon vad jag kom fram till :) |
|
|
Jag ger upp! ;) Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
| Haha, nu är det verkligen läggdags Dragolito ;) | |
|
haha nu vet jag inte så mycket, vet bara att min säng e bakom mig och att jag ska kasta mig dit NU OVER and OUT Min vackra Länk Mvh Dragolito |
|
|
Ok.. för er som är intresserade så har jag vart ute och kollat nu idag och kommit fram till det som ErikW skrev redan i andra inlägget. Sedanen: Hellrot Compact: Japanrot |
|
|
ErikW såg helt rätt, han måste ha ett tränat öga för sånt. /Björn |
|
|
Jag får ta det som ett varningstecken på att jag behöver söka professionell hjälp ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Och jag får kollla färgseendet :) | |
| Har själv en hellrot sedan (e46) och tycker att färgen varierar rätt kraftigt i solljus och i mulet väder... Kan ju vara det som förvirrar er på bilderna (ljuset)... Men det är nog mycket riktigt att det är hellrot på båda bilarna ovan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.