|
|
|
|---|---|
|
Har Schnitzer ET 35 8" bredd fälgar med 225 45 17 ska det vara rätt till e36? Eller kör jag med fel et på fälgarna. En däck tar i lite grann i höger skärmkantbak. Det hörs ingenting med jag ser lite färg som fastnar på profil av däcket. Mvh Mauricio | |
|
Orginal ET är 42 till E36:an. Har du sänkt bilen? Friska dämpare? Genomslagsgummit friskt? MVH |
|
|
Jag vet inte om bilen är sänkt eftersom har haft bilen i en månad nu. Stödämparen känns bra och genomslagsgummit vet jag inte heller. bilen är en 318 94. Jag besiktade bilen i torsdag och bilen klarade sig utan en enda anmärkningen i fram skärmen får man två fingrar mellan däck och skärmen (alltså däcken gå inte in i skärmkanten utan det finns en stor klipa så att man får två fingrar emellan och på bakdäcken blir det att däcken försvinner i bakskärmarna fast inte så jätte mycket utan ungäfer där däckbana borjar. Vet inte vad jag ska göra bakdäcket är helt nya goodyear F1. Är så trött kanske blir det billigare att slippa ner det som tar i och lackera om det så att det inte rosta än att köpa nya däck.. Vad tycker du att jag ska göra?? Mvh Mauricio |
|
|
En liten fundering bara. Hur stor är glipan mellan däck och bakskärm? Tar däcken i om du trycker ner bakvagnen? Kan det vara dåliga bussningar i bakvagnen som gör att däck rör sig i sidled när du svänger? E36 har väl samma typ av upphängning, dvs. silentblock, som på E30? På E30 känns det tydligt när hjulupphängningen bak är dålig. Bilen blir sladdrig bak, känns nästan som man sladdar fast man inte gör det. Om du har samma tendens på din bil, så prova med att byta silentblock och ev. andra bussningar bak. mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit |
|
|
Verkar konstigt att det tar i. Jag har Borbet 8x17 ET 35 med 215/45-17 på min E36 och det är inte ens nära... Min bil är inte sänkt. Du skriver att det tar i på höger sida bak. Hur ser det ut på vänster bak, är det nära där? |
|
|
Ja det är nära på vänster sida fast det tar inte i skärmen. Det är inte stor glippa mellan däck och skärmar kanske 2 till 3mm så det är väldigt nära men det som jag har märkt är att på höger sidan tar i skärmen på den del som är närmaste stötfångare alltså där stötfångare bak slutar inte vid dorren eller i mitten att skärmen, det tar också i plastinneskärmen och plast som stycker ut från kofångare konstig. Det tar så lite i skärmen men det tar ganska mycket i inneplastskärmen har såga bort en bytt redan men det tar endå, det är irriterande när man ser färg på däck. Tror att det är inte mycket att göra så nu behöver jag er råd. 1.- Slippa ner den del av skärmen som tar i väldigt minimal? Är lite rädd att skärmen ska börja rosta efteråd just nu är bilen rostfri om det så skall det göras på riktig gör vågar inte ger mig på skärmarna i alla fall. 2.- Byta däck och köpa 215 45 runt om i ställe? Bakdäcket är goodyear F1 nya, framdäcket kassa. Är lite rädd att det ska börja ta också med 215 men som det sert ut nu tar minimal. 3.- Valsa? Tror att det kan bli lite svårt att valsa dem det finn kitt mellan plåten och skärmarna finns det inte risk att dem börja rösta?? lägger dem på färg sen på den del som har försvunnit färg? Hjälp mig killar att bestämma mig.... Mvh Mauricio |
|
|
Såga i skärmen tror jag inte är någon bra idé. Kan du verkligen få bort så mycket så att skärmen går fri? Du behöver ha åtminstone 1 cm mellan däck och skärm. Återstår alltså att valsa eller byta däck. Valsningen hjälper väl dock bara där däcket tar i plåten, inte om det tar i på innerskärmen eller stötfångaren. Jag skulle nog satsa på smalare däck. mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit |
|
|
Jag kör med et 38 och 8 bredd, och har 225/45-17 bara bak dock, men det fungerar bra. Fick bara lov att slipa bort lite på plasten vid innerskärmkanten, trodde att jag skulle behöva valsa skärmarna, men det behövdes inte. Dock så är inte det särskillt dyrt, ca 100-200kr skärmen har jag hört. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.