AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.253

e21 köp

Visa användare
105
robban.o.
323i -83 (e21)
328 touring -96
hej intresserad av att köpa en bmw e21 323i 79-83 men vilka årsmodeller hade servo och hur är det med diff satt det i alla?? och vad är det mer man ska tänka på? vill ha en rolig bus bil! tacksam för svar.. mvh robban
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Servo? Ovanligt.
Bromsad diff fanns som tillbehör, är idag ganska ovanligt.

// Anders
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Lammelldiffen ingick som del i ett paket tilsammans med taklucka. Tror det kallades för sportpaket. Så hittar du en bil med taklucka har du betydligt större chans att hitta en "diffad" bakaxel.

Idag är det nog att kontrollera bilens allmänna skick, med tanke på åldern. Svårt att ge några specifika tips.
Men tickar motorn kan det vara dags för ny kamaxel och vippor, likväl som det kan ha andra orsaker. Men nästan alla äldre sexor med många mil på mätaren tickar lite, det är i alla fall min erfarenhet.
Rost måste kollas natruligtvis. Och inredningen kan ju vara sliten i en så gamma bil.

Svårt att hitta en pärla av dessa modeller numer. Jag skulle själv slå till utan att blinka om jag hittar rätt 323:a.

/Erik
Visa användare
105
robban.o.
323i -83 (e21)
328 touring -96
har hittat en som det är servo på en 83a nyrustad motor med ny kam och extraktogrenrör men utan diff det ända rost som finns på bilen är under ett bak lyse bilen är obes och oskatt och han vill ha 10000:- kan det vara ett bra pris? mvh robban
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Robban: Är det den enda rosten på bilen tycker jag att det verkar som en bra affär om bilen är i schyst skick i övrigt.

Rostlaga är INTE roligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.