AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.168

Vad prutar man på en 20.000Euro bil?

Hos en BMW handlare?
Hos en vanlig GmbH handlare?

Inte mycket eller, kostnaden för skyltar?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Enklast är att fråga vad den kostar om den ska gå på export till Sverige. Då ser du om det har varit en långliggare. Om de vidhåller samma pris men kanske kan ta kostnaden för skyltarna så kommer man nog inte så mkt längre - det är min erfarenhet.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tyskarna är i allmänhet ovilliga att pruta. Och jag fick ner priset på min Jagga med 100 Euro. Den ligger i samma prisklass som du letar. Men allt handlar ju om hur attraktiv bilen är och hur länge den stått.

Det är nog lättare att få dem att inkludera kostnaden för exportskyltar och ev. extrautrustning.
€1250 ner fick jag en 530iA som kostade €19750 från början, från en BMW Niederlassung, det var för 1,5 vecka sedan.

Mvh Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag lyckades pruta ca. 500€ + skyltarna vilket är värt ytterligare 200€. Det var på en bil i samma prisklass och hos en auktoriserad BMW-återförsäljare. Bilen hade nyligen kommit in så det var ingen hyllvärmare.

___
//Ulf
Jag har lyckats att pruta 8,5% på auktoriserad opelfirma och 10% på auktoriserad BMWfirma. Ta inte för givet att det är omöjligt, men se det inte som konstigt om det inte går heller.

Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Prutade 900Euro på begärt 24 900Euro på min bil..
(Början på maj & Auktoriserad BMW-handlare)

Mvh Jimmy
500Euro och att dom bjuder på skyltarna borde vara rätt normalt då?

Får väl sikta på det iaf.
Hej!

På 20.000 Euro tycker jag att du ska kunna få ner den 1000 Euro.

Fick ner 900 Euro i fredags på 17.900.

Bästa är nog 1100 Euro på 14100 hos Volvo.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.