|
|
|
|---|---|
BraMotorVerkstad |
Vilka större förändringar har skett hos 740 (bensin) efter 1998? |
|
Modellår 1999 kom faceliften med nya lysen fram, crystal-look på bakljusen, upplysta dörrhandtag, kromlist på bakluckan och sportpaketet blev tillgängligt. Motorn uppdaterades med VANOS, nya beteckningen är M62B44/TU. 2000 och 2001 hände inte så mycket, huvudsakligen flyttades saker från extrautrustningen till standardutrustningen (xenon, nav, DSP-ljud, CD-vx bla). Bilar tillverkade efter 9/00 har 16:9-nav och 2001:orna har vita blinkers. Alla stora förändringar kom 1999 (bilar tilverkade 9/98-2/99). Allt som kommit till därefter kan eftermonteras på 99:orna, så vill man kan man förvandla en 99:a till en "01:a" (förvisso ganska dyrt, men jag har planer på det, steg för steg). De gamla bilarna har ofta mindre utrustning och är svårare att uppdatera, framförallt vad gäller den exteriöra faceliften. |
|
BraMotorVerkstad |
Upplysta dörrhandtag... Min Mazda 929 från 1982 har en lampa i nyckelhålet som aktiveras när man lyfter på dörrhandtaget. :-) |
|
BraMotorVerkstad: Shit! Det hade inte min Mazda 929 1984 :O mvh don_salvatore87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.