|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Hejsan! Skulle starta min E30 320 87 med 2,5:a i och den gav inget som helst livstecken när jag vred om nyckeln så jag utgick från att batteriet laddat ur sig. Det bör nämnas att bilen stått i någon månad i streck och gått väldigt lite senaste månaderna då jag blev påkörd i den. Tog startkablar och när jag kopplade på dem började det ryka någonstans i från motorn! Försökte bogsera igång motorn för att på så vis ladda upp batteriet men den gav fortfarande inget livstecken. Kan det vara generatorn som är paj eller vad tror ni? Tycker det vore lite märkligt med tanke på att den fungerat utmärkt tidigare och nu bara är helt paj? Tacksam för hjälp! MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
SpineKracker |
Ingen som har någon aning?? Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
| Tycker du ska börja med att leta efter var det rykte, har väl troligtvist blivit någon skada pga det. | |
|
Min E30 rök en liten stund när jag lyckades koppla startkablarna fel på hjälpbilen. Då var det generatorn som "gick upp i rök"... Diodbryggan för att vara mer exakt. Bilen gick visserligen att hjälpstarta efter det men laddningslampan blev lite konstig. Den lös när motorn var igång men inte med motorn avstängd och tändningen på. ///Martin |
|
SpineKracker |
Men är det inte märkligt att bilen inte går att bogsera igång även om generatorn skulle va paj? Får ut och kolla lite mer på saken. Tack för hjälpen hittils! Fyll gärna på med mer om någon har liknande erfarenhet. MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.