|
|
|
|---|---|
kennie_535 |
hej jag demonterade fjäderbenen från en 540 E34 93 så ja fick stötdämpare sänkfjädrar och skivor och OK jag tänkte använda allt på min 535i E34-89 och undrar om någon vet om de e några problem med det Att man t ex måste ha en större bromscylinder och om någon vet måtten på skivorna så är du också bra |
|
tja på dej..... det är bara att skruva på deom sakerna själv så har jag 740ins skivor fram å 740ins 4kolvsok å det var bara att skruva fsta inga broblem med det.. så det är bara att skuva på som sakt. det är måtten på e34an 540 så nu har du det. å det är fram Länk där har du länken så du kan kolla själv Anmärkning Egenskaper: Skivtyp Ventilerad Diam. [mm] 302,0 Skivtjocklek [mm] 28,0 Min tjocklek [mm] 25,6 H [mm] 75,9 Hålantal 5 Hålkrets-Ø [mm] 120,0 Centreringsdiameter [mm] 79,0 Inre Ø [mm] 149,0 Hål-Ø 1 / hål-Ø 2 [mm] 14,5/8,7 Bearbetning legerad/karboniserad PB-typnr 250 Position Fram mvh john JR |
|
kennie_535 |
ok fan va bra så du menare t ex fyrkolvs OK passar rakr tpå festena lr? kan få tag i BMW 840 OK tror du dom OKen passar rakt på |
|
Hej på dej. japp du kan ta 4kolvs ok i från 7serien men det går inte att ta 850ins skivor men om du tar dom stora skivorna i från 7an så har du samma som bmw 850ins har så det går jätte bra för det har jag själv så det går fint som bara den. om du vill så kan jag skicka över bilder till dej så kan du se om du vill, men det är ju bara att leta efter skivorna så är det bara att skruva fast . du kan ju söka inläg på 4kolvsok där har du allt som jag har gjort för att få f-n så bra bromsar på min 535 e34a. mvh john JR |
|
|
själv så har jag 324 skivor fram å det blir bra med 4kolvs oken.. så det är bara att skruva fast det är inte nåt du behöver att bytta för att få fast det. . det är det som är så bra jag köpte e32ans 4kolvs ok å sen så köpte jag w32ans skivor å dom är på 324mm å så stora har 850ins med. men det går inte att ta i från 850in för det är andra fästen på dom så det är bara att ta i från e32an så blir det bara. men som jag sa sök inlägg på 4kolvss ok så får du fram allt som jag gjorde med bromsarna på min bil. för att få den att stoppa bra. JR |
|
kennie_535 |
ok så 8 serien är att utesluta men en jag känner erbjöd mej att köpa brembo OK fran en Viper tror de va 6kolvs sa han men hur ska jag göra för att få på sånna då måste man ha adapterfästen och större bromscylinder |
|
hej på dej.. här har du en sida som du kan kolla på lite Länk ja vet inte hur du ska få fast det allt går ju om man vill.. jag tror att du får köpa adapterfästen så att du får fast det.. jag tror inte att det kommer att gå att ta i från 8an. men sen så har jag hört att det går, så jag vet inte men jag vågade inte att prova så jag tog i från e32an å sen så köpte jag tom stora skivorna som är 324mm å så stora har 850in med så man kan ju säja ju att du har 850ins skivor ju.. om man vill JR |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.