|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
STi |
Någon som vet vem som kan plana å porta en topp? gärna i närheten av småland (m20b25 toppen) Har lite planer för vintern å då ska det planas å portas å dit med en annan kam. Någon som vet vilken kam som skulle passa bäst ? |
|
Ring till Köhler Racing i Ullared och fråga..Tel 0346-31049. Fick en topp portad där för några år sen.Han är riktigt duktig på det.Har även kammar till div behov. hjorten |
|
STi |
Vad tog han för att göra det? Portade han enbart? |
STi |
Är det ingen här som vet vad det kan kosta att porta å plana en topp? |
|
portning ca 2-4000:- planing ca 800-1000:- |
|
|
Det var en billig portning! "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
STi |
Vem mer än köhler portar å planar? Om man har en topp som ventiltätningarna är slitna på. Hur åtgärdar man detta? Fräser man nya eller vad gör man? Kostar att åtgärda? |
|
Hör med Ståhl-motor i Emmaboda. Ventiltätningar fräser man inte, dom byter man. |
|
STi |
Vart hittar man dessa å vad kostar det att byta? |
|
Länk fixar det - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| har nyligen köpt en topp från PPF portad, planad, svetsad+ allt annat nytt i den åxå. mycket fint jobb kan ja säga! | |
|
M20-toppen? - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
STi |
brown vad fick du ge för den? |
|
Länk - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
Länk Har fått mycket goda omdömen de gånger han varit omnämnd. /Anton |
|
|
Camata: nej inte den, en som bäckis hade på annons förut, som man kunna välja options på själv. STi: över 20,000!! men då är den brutal å!! Länk |
|
STi |
Så mycket hade jag ju inte tänkt mig att lägga ut på det. Men hur många hk tror ni man kan få ut vid en portning och planing av toppen? |
|
ring anders på Länk du kommer inte bli besviken kan ja lova dig A-F Racing Länk ACC Racing Länk |
|
|
Andra motorfirmor nära dig: Hedströms motor, utanför Vetlanda. Han är dessutom rätt billig. Astander engineering, utanför Kalmar. Finns desutom motorverkstäder i Jönköping och Nissafors. Att plana en topp är inget "hightech" motorjobb, så om du bara ska göra det tror jag inte det spelar någon roll om du lämnar till husgudarna på PPF eller till någon lokal firma. Min bil: Länk "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
| Lämna till nån liten mekanisk verkstad, du får säkert nån att göra det under lunchen för 200 hundringar. | |
STi |
Om man bara planar toppen gör det inte nån större effekt skillnad va? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.