AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.224

Hur många länder har din BMW varit i?

Sida 1 av 2
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Satt och tänkte häromdagen och kom fram till att jag kanske har en av de mest beresta BMW i Sverige. Har jag det??

Följande länder har min bil varit i: Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxembourg, Frankrike, England, Wales, Scotland, Monaco, Italien, Schweiz, Österrike, Slovenien, Kroatien, Ungern, Slovakien, Tjeckien och Polen. 21 st

Varav huvudstäder jag bott i och åkt igenom: Köpenhamn, Amsterdam, Paris, Wien, Prag, Berlin, Budapest, Ljubljana, Zagreb, Warzsawa, Bratislava, London, Edinburgh. 13 st.

*Detta är gjort på 5 st olika resor 2002-2005.

*(Wales o Scotland har ju egna parlament o fotbollslag, dessutom ligger de spritt geografiskt så jag tog mig friheten att räkna med dem).

*21 länder + 13 huvudstäder.

Slår någon mig? Eller har jag den mest beresta BMW:n på forumet? (räknat i antalet länder)? ;)

mvh
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Nederland, Belgia, Luxemburg, Frankrike, Sveits, Monaco og Spania...reiser i 2004-2005 :)

"Freude am Fahren" - BMWCCN #5553
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Tysland o Sverige.. vann jag? :P

Vet inte var min bil varit i förra ägarens händer, men i vår ägo har den endast rullat i Sverige.

Tänkte bättra på med Danmark, Tyskland och Luxemburg i nästa vecka :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Sverige, Danmark, Norge och Tyskland.

MVH / Jacob
Mina utlandsresor sen jag köpte bilen Juli 2003, alltså exakt 2 år sen. Danmark, Norge, Tyskland, Ungern, Rumänien, Frankrike, Slovenien, Polen, Serbien, Bosnien, Kroatien, Italien, Österrike, Tjeckien.

År 2004 körde jag 5ggr från Sverige till Serbien ;)
Summasummarum = Många långkörningar med 525:an, vilket är kul såklart! Och så är jag väldigt nöjd me bilen! 13900mil på mätaren just nu och fler kommer det att bli!

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
sverige, norge, finland, danmark, ryssland, tyskland, polen, tjeckien, ungern, österike, schweitz, italien, monaco, frankrike.
fast det var med min förra 530d -99a och alla länderna besöktes rullande på 20" :)

///Danne
BMW-Danne: inte illa att du hade 20-tummarna kvar på bilen även efter hemkomsten från Ryssland och Polen! Bodde du i bilen o vaktade den 24h/dygn eller??
Skämt åsido...
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Min gamla 850 klarade av
Gibraltar-Spanien-Frankrike-Luxemburg-Tyskland-Danmark-Sverige
och det på mindre än 36 timmar =)
men med ett svart hål i bensinbudgeten =(

Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD
Här är jag nog sämst för jag flyger alltid.

540'n har i mina händer bara varit i Sverige och Tyskland, 530'n bara i Sverige och Danmark, 525an likaså och Z3an har bara rullat i USA.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Min Bmw 525 har varit i 11 länder nu under semestern och den gick galant under hela resan.
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
Rolex: jo det var ganska intressanta resor, dessutom var resmålet i polen, ryssland och ungern att deltaga i EM-finalen i billjud så bilen var dessutom bestyckad med stereoprylar för över 1oo.ooo:-

så väl framme på plats stod bilen inlåst o bevakad i mässhallar, men såhär i efterhand kan man ju spekulera i vad en punktering på vägen dit hade kunnat resultera i?? någon plats för reservhjul fanns ju inte av 'byggnadstekniska' skäl...

///Danne
Hade kört mycket i europe under 90 talet, en av min längst resrutt var BMW 323iM -89 då år 1992 körde: start från skåne - sassnitz - resrutt i tyskland - österrika (gräns mellan tyskland) - tyskland (igen) - resrutt i franrike mot västkusten och lång sträck vid västkust- förbi Paris mot Luxemburg och var där - vidare till belgien resrutt där och till holland oxå resrutt. efter tullen ilfart jag från Niedersachsen till hamburg denna autobahn var då frifart och inga paus (ca 30 mil) och hade bara 4 bilar som körde om mig på den väg. en porsche 911 och en BMW 850 och två ferrari. medan jag körde i 200-210 km/h sträck. där stannade jag i hamburg en tag sedan till lybeck och över till danmark och hem till mål i skåne.
Då har jag kört denna resrutt sammanslag på 780 mil totalt. under 3 veckor.

Däremot under 2000-talet var blygsam, bara danmark och norge =D. Jag orkar inte mer och ersättning med flyger är bättre. snabb och billigare samt bekvämt =)

Nu skall jag flyger till Irland på fredag till min vän. han har en BMW Z3 och hans fru BMW 316.
Bara Sverige, får nog börja räkna städer istället:)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ok intressant att höra om era GlobeBeemers!

Vore ju mycket angenämt om min är den mest beresta BMW:n på forumet!! (räknat i antal länder). Men jag avvaktar ett tag till innan självutnämningen "Mest beresta BMW:n på forumet". :)

Snart dyker det väl upp nån gammal räv som påstår sig ha rest genom 48 länder till Sydafrika med nån gammal oljestinkande E23...

mvh
Finland, Sverige, Danmark. Tyskland, Holland.

Flyget är poppis hos mig också!

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
42
manges
323 sedan-99
min har varit i USA

The perfect Drive!
Jag köpte min för några veckor sedan i Belgien och tog en liten omväg för att komma hem med den via Belgien, Frankrike, Schweiz, Italien, Monaco, Vatikanen, San Marino, Lichtenstein, Österrike, Tyskland, Danmark och Sverige. 540 mil på 2 veckor.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Z3:an har bara varit i Sverige, men 520:n (som såldes i våras) fick besöka Danmark, Tyskland och Frankrike under en liten roadtrip i höstas.

/Masten
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Glömde ett land till, då blir det 12 länder och det var Norge!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ok, ingen som tar min bil än så länge vad det verkar.
Så jag utser min egen bil till vinnare i denna "flest-länder-tävling"!
Borde man inte få nåt pris? ;)

Nåväl tråden är fortfarande öppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.