AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.650

Döda pixlar "meket"

fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Jag skulle fixa mina döda pixlar idag genom att följa mekartipset. Jag stötte genast på problem när jag ställt in de stjärnformade plastfästena. Det verkar som om min display sitter fast i mitten också (750, 97:a). Bakpå instrumentpanelen så har jag någon form av låda med kretskort och div andra komponenter i, vilken jag inte kunde ta bort.
Det slutade med att jag satte tillbaks alla kontakter samt instrumentpanelen igen.
När jag vred om tändningen så är all information raderad i datorn (tripmätare, medelförbrukning, datum, tid, mm). Men till min förvåning så ser jag att mina pixlar lyser igen, några lite svagare än andra men alla lyser. Det verkar som om det varit något glapp i instrumentpanelen........?
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Förstår inte hur du menar när du säger att din display sitter fast i mitten, en av plastskruvarna sitter ju precis i mitten av bakplattan (se Länk ) och den måste du också lossa.

"Lådan" du pratar om verkar finnas på vissa modeller och ska inte vara svår att ta loss. Se Länk som visar hur man bär sig åt.

Inte säker på varför datorn återställer sig när man kopplar in instrumenthuset, min gjorde också det, men det verkar helt harmlöst. Bara att knappa in datum och tid igen och köra...

(Det är jag som har skrivit mekartipset, för övrigt.)
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Tack för "Låd"-länken. Ville inte bryta eller skada något, så jag vågade inte ta bort den.....
Men nu såg jag vad som höll displayen i mitten. :-)

I övrigt tack för det utmärkta mekartipset, det kommer säkert till användning i framtiden.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Väcker denna tråd för att göra en liten snabbundersökning: Hur länge har folks pixlar hållit efter att ha kört mekartipset (eller motsvarande)? Mina är fortfarande 100% efter två månader.
fa
249
faktor
BMW 750iA -97
Mina är ok till 95%.
När jag kört med bilen ca 1-2 timmar så börjar pixlarna försvinna succesivt. Inte fullständigt, men några....

Jag har bara gjort detta mek en gång, men det är dags igen. Jag tror att det kommer att hjälpa med någon gång till. Jämfört med innan jag gjorde detta mek så är det som natt och dag.
jag följde tipset 3 gånger och blev av med 95% av problemen, en rätt stor spot vid tempen är fortfarande kvar men lyckliga dagar lyser den perfekt, deppiga dagar ser det sisådär ut. Totalt sett är det bättre än förr och mektipset håller så hög kvalitet att i stort sett vem som helst klarar av det.
(jag gjorde ju det..)

Johan S #4079 & #4079A
www.bimmer.se Länk
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag har följt tipset 1 gång för cirka 3 månader sedan och fortfarande lyser cirka 95 % av pixlarna. Ska inom kort kasta mig över det igen.

M.J.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Johan pcdoktor Sjöström: Tack! :)
jo
31
johanjohan
740iA -96
Jag gjorde meket för några veckor sen, 2 ggr på raken efter det att jag inte var nöjd med första omgången. Resultatet blev bra förutom en svag fläck vid tempen. Blev dessvärre sämre och sämre redan efter ett par dagar. Ska göra om det igen snart, funderar då på att plocka isär modulen totalt för att kunna torka rent ordentligt. Förövrigt bra mektips.

PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Någon som vet någon bra firma/person som kan hjälpa en att fixa sina pixlar i närheten av Västerås?
mvh

Peter
jo
31
johanjohan
740iA -96
Peter.
Tro mig jag är kock och kan ingenting om bilar, men om du följer mektipset som finns beskrivet med bilder och allt så går det inte att misslyckas. Jag hade lite problem ibörjan, men sen var det enkelt. hade du varit i närheten av piteå så hade jag kunnat fixa det åt dig på 20 min. Testa det är mitt tips, man känner sig duktig efter det att man är klar. Mina pixlar har för övrigt fixat sig själva igen, verkar som om det kommer och går.

PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

ok förstår men det vore nice att få lite vägledning första gången...=)

Mvh

Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.