|
|
|
|---|---|
|
hej, jag har en bmw 525a 89ans med en 530 3,0 liters motor i. nu undrar jag lite över hur elen i en 525a äverensstämmer med en 530 motor? jag vet tyvärr inte vilken årsmodell motorn är.. sen har jag även ett problem med startmotorn, jag har konstaerat att det är en kabel som är glapp, någon som vet hur man ska ta sig till? finns det någon som har el-chema till en 525a eller 530?? bmw freak | |
|
Om jag minns rätt så fanns bara 3liters 6:an 88-89 på e34. Det enda som skiljer sig i elväg, är en stor del av kringutrustningen till motornsstyrning. Det är känsligt med glapp på startmotorn, den tar såpass mycket ström. Om jag gissar rätt så "klickar" den bara ibland? Du måste ta reda på vart glappet är, en het gissning är att du bara behöver dra åt anslutningar på startmotorn. //Simon |
|
|
hej, okey tack så mkt, för jag undrarde bara om det går att köra med 525ans el i en 3,0 liters? för den staratr å går iaf och det ser inte ut som dom har skarvat kablarna till motorn. ja det klickar i startmotorn oftast får dén att gå runt ibland. anslutningarna är kollarde många gånger nere vid startmotorn är det inga sladdar som ser misstänkta ut.. fats jag kan ju testa att bara spraya lite me 5-56 eller nåt? bmw freak |
|
|
När man byter motor så måste man också byta hela kabelstammen under motorhuven, alltså från databoxen/det runda uttaget och sen flyttar man över allt. Så alla givare etc. under din huv kommer också från en 3liters motor. Kolla anslutningarna i andra änden, kan ju även vara startmotorn som är kass (kanske kolen) //Simon |
|
|
ok, men det är nog rätta grejerna som sitter där då.. "inte jag som byt motor" det är väl det sistta jag ska kolla på startmotorn sen får vi se hur det går.. tack iaf / mvh Thomas bmw freak |
|
| Inte för att vara näsvis, men det är ju rätt stor skillnad utseendemässigt mellan 525 och 530 motorn, 535 och 530 är identiska på utsidan, det är inte så du har en 535 med 530 motor? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.