|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då har flickvännens lillebror, aka Martin Schumacher, varit i farten. I med backen och rakt in med dragkroken i fronten på min 325ik E30 -87. Någon som är duktig på att uppskatta reparationskostnader? Följande är kass; * Shadowline-njurar är spruckna * Hela stötfångaren, över/underdel, bucklig överallt * Plåten mellan lyktor och stötfångare * Oljekylaren är intryckt * Grillen framför oljekylaren sprucken * Luftintagen i spoilern är spruckna Vad kan det tänkas kosta att reparera detta? Varför jag frågar är för att jag vill veta om det är lönt att blanda in försäkringsbolag, eller om flickvännens föräldrar ska ge mej pengar i näven. Deras självrisk ligger på 5000(!) pga något särskilt avtal, men skadorna lär ju kosta mer än så. Om man lämnar in den på verkstad, får man bara originaldetaljer ditsatta? Dvs att jag inte får någon shadowline-grill eller nåt sånt? Har inga bilder på smällen ännu men det kommer så fort som möjligt. Så här såg den ut innan iaf... Länk En sista fråga, är det originalspoilern jag har? Ser ju ut som det är spoiler från en 88 eller senare men med igenlagda dimljus-hål, kan det vara så? Blev mycket i ett nu, men jag är så himla uppspelt och sur. Alltid ska man råka ut för något skit, firmabilen rasade i förrgår och nu detta. =( Tacksam för alla svar jag kan få! | |
|
Ja 5000:- är ingenting i jäförelse vad det där kommer kosta att laga. Bara frontplåten kostar 2500:- som piratdel med dålig passform, jag har nyligen bytt på polarens bil efter en liten kö krock. En oljekylare kostar nog minst 1500:- Att byta fronten är många timmars jobb, och sen ska allt lckas oxå. |
|
|
Jag väljer nog att reparera det själv, alltså göra jobbet själv men att försäkringsbolaget får betala delarna helt enkelt! |
|
svintoleffe |
Plåten mellan lycktorna , den går att rätta till, samt dte går säkert o göra kofångaren rak, bara man har dom rätta verktygen. Grillen är ju lite värre med, jag tror jag har en grill liggandes. Men som sagt det blir mycket jobb. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Jag har den lilla plåtremsan som sitter åvanför stötfångaren mellan lysena liggande, helt ny, den satt redan monterad på den nya fronten. Jag har även bilder från frontbytet om du vill ha. |
|
SpineKracker |
Men varför göra jobbet själv när du lär få det betalt av försäkringsbolaget?? Får du lägre självrisk då eller? Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Försäkringsbolaget kommer ju blandas in i vilket fall nu, men frågan är ju om man ska ta pengar av försäkringsbolaget för att fixa det eller om man ska lämna in den på ex. BMW för att få den fixad. Problemet är ju att jag antagligen kommer få de originaldelar som ska sitta på tidiga 87'ans, dvs gamla fronten, kromgrill, etc etc. Detta för att min bil är försäkrad i originalutförande och då ska den vara det också. Men iofs tycker man att jag skulle få den tillbaka i exakt det skick som den var i innan jag blev påkörd, eftersom jag inte har gjort något fel själv och min egen försäkring inte berörs. |
|
|
om du kan så gör det själv så får du en slant över jag hade fått en höger skärm bucklad med kofångare också och fick ut 12000kr för att fixa det själv delarna gick på en tusenlapp plus lackering av skärm 500kr så det blev över 10500kr till annat |
|
|
Shit pommes fritt :) Där gjorde du en bra hacka helgonet! Ska man kolla i ETK'n och fixa artikelnummer, och sedan gå in på BMW och få lite prisuppgifter på delarna? Så man vet iaf vilken minimi-summa som delarna går på nya? Sen om man köper nytt / begagnat är ju en annan sak! |
|
|
HÄR är bilder från smällen =P Inte världens bästa kvalité men annars skulle det ta evigheter att öppna dom! Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk På en av bilderna ser ni även carporten varifrån chauffören tog sats med dragkroken =P |
|
| För att svara på frågan om spoilern. Ja det är en modifierad original front. Ser exakt ut som min originalspolier, skillnaden är som du säger att dimljusen saknas(Men det kanske fanns att få utan dimljus?). plus att listerna är lackerade. Sen saknar du precis som jag den lilla spoilern längst ner =) | |
| Har snackat med förr-förra ägaren och det är en original spoiler från en 325 -90 men hålen för dimljusen är igensvetsade, vilket i min och troligen även hans mening är mycket snyggare =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.