|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 coupé -93 som ska säljas och behöver hjälp att värdera den. Den är nämligen inte helt ok... 1. Det största felet är att motorn bara går på 5 cylindrar efter en övervarvning. Problemet ligger förmodligen i toppen (hörs ett tickande ljud därifrån), det har också läckt ut bensin från topplockspackningen. Jag kan inte felsöka mer än så utan att öppna motorn. Motorn går bra ändå, man märker det mest på låga varv och tomgång. 2. Det hörs ett vinande ljud från framvagn eller växellåda, varierar med hastigheten så det bör vara ett lager som håller på att ta slut. 3. Bakluckan stänger inte ordentligt, låsmekanismen är trasig så den flyger upp när man kör över gupp. 4. Bromsskivor fram skeva. 5. AC paj. 6. En dörrinnersidan paj, dessutom har någon försökt stjäla den och lämnat brytmärken på dörren, listen behöver bytas. I övrigt är den i normalt skick för en -93 som har gått 18.000 mil. Det börjar komma lite rost på trösklarna men annars är den ok. Mauritiusblå metallic med vitt skinn, larm, antispinn. Bilen är alltså ett renoveringsobjekt. Hur mycket anser ni att den är värd? Mycket tacksam för svar. /Martin | |
|
Skulle kunna gissa på 15"kr kanske Mvh Henke |
|
|
Välkommen till forumet förresten! Mvh Henke |
|
|
Tack! Har bara varit en "fluktare" fram till nu. Suveränt forum! 15' tycker jag också verkar rimligt. |
|
|
Denna: Länk ? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Japp det är den. Niklas var här och tittade på den tidigare idag. Så nu får ni vara rättvisa mot oss båda... | |
| 15papp verkar rimligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.