|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en M20B25 med oringatblock och urtagen topp. är det någon som har något råd om vilken turbo jag ska använda mig av? ca 400-450hk. Har en 40mm HKS extern westgate och T3 fläns på mitt grenrör Är det något av dessa som fungerar bra? gt40,gt42,hx30,kkk27,kkk29 | |
|
Jag skulle köra på GT40 men jag vet inte om spoolup'en e den bästa? "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Räcker den till? bil gt42 för stor lr? Gasa tills det rasar |
|
|
GT40 ska klara 600Hk@1Bar vid 3500rpm... alla GT-turbiner är tydligen en serie som är från början tagit sin teknologi från dieselturbos.. man ville ha en turbo med kort spooluptid iom att en diesel inte varvar så högt.. Så vilken GT-turbin som helst duger... under förutsättning att den är tillräckligt stor såklart.. Mao din GT42 borde räcka gott och väl.. :)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
förlåt mena GT40... GT42 är nog för stort.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
| Är inte responsen lite seg på GT40 aggen. Vill ju ha ca 400-450hk så är inte det lite väl storpå en 2,5L motor? när börjar den ladda? Har ju bil och kör med på gatan så jag vill ju ha bra respons också. Vad har ni på era 325 gatubilar? | |
|
Köp en precision SC61 av www.pure-pf.com. (600hk) Lär var toppen respons i de aggen... |
|
|
Gt 37 fick muppen ur 521hk ur en 2liters nissan 200sx. men nu har dom helt andra grejor! Min bil Länk |
|
|
Ticco kör med Gt37:a, verkar ju fungera kanon. Känner folk som kört med både gt42 och gt40. Funkar bra de också men jag tror 37:an är bättre med spoolupen och om du inte ska över 500hk. Visserligen räcker den längre men ja. |
|
| (Anders Elenius): Det är ju grattis. (STOFFE) Ska man inte ha ett enu mindre agg då. behöver ju inte störe agg än vad jag har använding för. ifall jag vill ha mer häst så är det ju bara att skaffa ett GT 42 agg. GT 32 är för liten lr? | |
| Tror att det blir ett GT 32 iaf. | |
| Då inbillar jag mig att du kommer ligga på gränsen för att aggregatet ska orka pumpa för 450-500hkr. Ska du köpa ett nytt aggregat så tycker jag att du ska vända dig till ppf och köpa ett sc-61. Är tydligen ett bra agg med bra respons. | |
| hur långt räcker ett gt40? | |
| m20b25 motor | |
| GT40 ska klara 600Hk var det någon som skrev. är inga små agg. jag vet inte | |
| Är det någon som vet vart Garret GT 32 sitter på för lastbil? | |
| kolla på GIK där finns det listor. Länk | |
|
Garret GT32, GAR T04B44, GAR T04B29? Vilken är bäst för 400-450Hk? Vad är det för skillnad på T04B29 och T04B44? Ska till en lastbilsskrot i morgon så det skulle vara bra att veta |
|
| Är det T3 fläns på T04B29 och T04B44 | |
| holset h1e funkar mkt bra sägs det, upp till 500hk. mkt bra respons | |
| holset H2A funkar det lika bra? har hitta ett sånt agg på skroten, ser nästan nytt ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.