|
|
|
|---|---|
|
Tjena!! har lite problem med min BMW.. för ett tag sen började den strula.. den vill inte varva ut och den kan börja hacka och vill oftast bara gå på halvgas.. ibland går den som den ska men bara när den är kall.. tänddetaljer är bytta sen 1000 tillbaka samt har jag dratt nya bränsleledningar och en ny soppapump.. vet ni vad det kan va för fel?? vet inte var jag ska börja..hade vart bra om ni hade haft några tips?? Tack på förhand // Gustav | |
|
vill bara tilläga att det går att varva ut den när man inte belastar den typ torrvarvning.. |
|
|
Rengör den lilla sensorn som sitter längst nere vid sväng hjulet. Den e förmodligen skitig, då går bilen dåligt så var det för mig, kunde bara kör på max1500 varv. |
|
|
eller kolla den kablens så att den här hel, brukar gå sönder. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| sitter där verkligen en sensor vid svänghjulet.. har inte sett nån där..men jag har en vid remhjulet där frammme.. till trigger-skivan..den var full av olja..vi rengjorde den men det hjälpte inte.. bilen går knappt när den blir riktigt varm..stannar på tomgången.. vi testade om den tar tjuvluft o det gör den inte.. fler tips?? kan det va soppapumpen som jävlas igen.. har bytt den 3ggr :(.. dom e rätt dyra.. | |
| kabelen är hel till den främre givaren.. kan inte hitta vid svänghjulet.. | |
| Kan det vara bränslefiltret som sitter under bilen??... Alla tändstift är som dom ska... | |
| När bytte du bränslefilter sist. | |
| vi satte ett rör istället för bränsle filtret under bilen..o det blev inte bättre... o filtret i tanken e rent nytt... kan det va lambdan eller spjällägesgivaren???? de e så tråkigt när det inte blir bättre kvittar vad man gör... | |
|
ledsen killen att det inte har gåt bra. titta om du inte har kondens el. liknade i någon el kontakt el. Kan va ett jädrans strul med sådant. Lycka till |
|
|
ingen kondens eller liknande.. det är ett stort problem.. vet inte vad jag ska göra.. men men... |
|
|
Hej.. Provade att byta luftmassemätaren idag men det blev ingen skillnad.. Är där någon som kan ha någon aning om vad det kan vara?? Tack på förhand//Gustav |
|
|
Kanske är en idiotisk kommentar, men ändå... Hur står kammen? Det är inte så att kamremmen har hoppat över ett snäpp eller så? Fördelaren har inte vridigt sig så den tänder fel? Kanske inte kan hoppa över bara sådär av sig självt, men jag vet att min gamla 520 gick krassligt... Då var det tändningen som inte var helt okej! |
|
|
hej.. tändning kollade jag precis och det var inget fel på den.. ska kolla bränsletrycket sen.. En kompis till mig som är bilskruvare tyckte att det var klent tryck... så det ska kollas... tack för tipset.. |
|
|
Annars är det klassiska på dessa motorer att det kommer in fukt/vatten i skarvkontakten som sitter under hela 'ormboet' av insugsrör. De flesta anslutningar som har med givare för motorstyrningen att göra, inklusive mängdmätaren, är anslutna via denna kontakt, som är ca 50mm i diameter och sitter på en fästvinkel ungefär bakom generatorn, under insugspaketet. Kan också vara värt att dubbelkolla fördelarlock och rotor, plus kolla att tändspolen är som den ska. Dock verkar symptomen peka på luftmassemätaren, fast den har du ju bytt..... ska bli intressant att få reda på vad felet visar sig vara! /// Gunnar E. |
|
|
Kanske lite långsökt och du har säkert redan kollat det men jag ger tipset ändå :) Jag hade samma problem på en gammal 323:a förut, då var det slangen från lmm till insugen som hade spruckit så när jag belastade motorn så vred den sig och sprickorna öppnades med resultat att den hackade och tappade kraft, den drog alltså tjuvluft där. en idè iaf... |
|
|
hei prøv å skift ut den ene av tempgiverne som sitter på termostathuset, den med 2 pinner i kontakten. den kan være defekt, å da går ikke bilen som den skal i det hele tatt. koster ca 300kr på bmw tror jeg. men har du uflaks så kan faktisk selve databoksen være defekt... lykke til! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.