|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp, min bil tappar kraft vid ca 4000varv på 2ans vxl. Vad kan det vara för fel, detta fel upplevs även på 3an men inte lika mycket. Bilen tappar alltså kraft, och motorljudet blir inte lika "ettrigt" som det var vid 3900.. Bilen ifråga är en 316 e36 MVH | |
|
Jag hade liknande problem på min förra bil, en Golf VR6. Vid ca 4000 rpm blev motorn helt orklös. Detta skedde dock på alla växlar. Problemet då var att en hallgivare i motorn hade lagt av. Det fanns två hallgivare i den bilen, den ena användes upp till 4000 rpm och den andra där över. En gissning från min sida är att du har liknande problem. Antagligen är någon givare paj och elektronikboxen får inte rätt indata för att gasa på mer. Hoppas det löser sig! / Kalle |
|
|
okey tack, ska kolla upp det! Vad sitter dessa givare då? Är det svårt att byta själv och kostar det mycket? MVH/Per |
|
|
Jag bytte inte givarna själv, när jag fick problemet lämnade jag in bilen och fick givaren bytt. På golfen kostade det strax under 2000 kr om jag inte missminner mig. Vad jag menade är att jag skulle tro att felet är elektroniskt. Eftersom problemet uppstår så plödsligt skulle jag böra att titta på om det är någon givare som först används då motorn varvar 4000 rmp eller mer. Jag har nog tyver inte så många fler tipps tyver. Hoppas det löser sig för dig. (Vore kul om du skrev här i forumet och berättade vad som var fel och hur du lösta det när det är fixat.) mvh / Kalle |
|
|
Okey! Tack så mycket iaf, kommer lösning på problemet så fort det är åtgärdat =) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.