|
|
|
|---|---|
|
Hej,jag tänkte skaffa bmw groupe card,hur fungerar det? Man kan göra köp på upp tilll 30000:-,och betala på 4,6 eller 12 månader.Om man gör ett inköp och betalar på 6 månader tex är det köpet räntefritt?Finns det någon aviavgift? Någon som kan förklara för mig lite närmare. mvh Whalle. | |
|
Om du betalar varan på sex månader så är det räntefritt. Gör du inte det så blir summan som är kvar en vanlig kredit som kostar ränta. Du kan även få 120 dagars kredit. Aviavgiften är 25 kr/mån. Ansökan görs direkt vid köp och du får besked direkt. No More Limits! |
|
| Bmw groupe = Bmw group ?? | |
| Varför inte kolla direkt på BMW:s webbplats istf att fråga här? All info finns ju där: Länk | |
|
Tack för svaret och länken där fanns ju allt jag behövde veta. Synd jag inte tänkte på att kolla där.Tur det finns andra som vet. |
|
|
Har alltid trott att de som bara pysslar med pengar (banker) är de som kan ge bäst villkor för lån/avbetalning osv. Lite störande med alla "förtäckta" erbjudanden om räntefritt, 1kr, "gratis" osv som alla krämare, inkl BMW, har. Nån måste alltid riska ett kapital vid avbetalning, de gör det garanterat inte gratis... Läs alltid det finstilta! FP |
|
|
Tanken är väl att man ska handla på sig mer saker så att man inte hinner betala av allt på den räntefria perioden. No More Limits! |
|
|
T.ex ja... Eller handla lite allmänt tros att man egentligen inte behöver prylen eller har cash tillhands. Usch och fy.... FP |
|
|
Föe min egen del tycker jag det verkar bra,om man tex gör en service för sådär 6000 kan man ju betala på 6 månader dvs 1000 per månad istället för hela summan på en gång. Givetvis få man ju se till att betala i tid annars blir det ju ränta. Hade tidigare ett kort på volvo där man kunde dela upp betalningarna på 4 månader ,fungerade jättebra ,om man kan sköta sin ekonomi.Man får ju 6 månader räntefritt varför betala allt på en gång? |
|
|
Inga avgifter? Jämför totalkostnaden (efter kredittiden) jämfört med summan på fakturan. Inget säger inget företag kan lämna krediter till andra utan att kompensera sig för detta på något sätt, så nånstans måste de få in kulorna. Om inte annat så skulle revisorerna stoppa verksamheten, det är ju knappast välgörenhet de bedriver. Vem som får betala? Kunderna förstås. FP |
|
|
Givetvis får någon betala.Men köper du på 6 månader är det bara aviavgiften som tillkommer.Rätta mig om jag har fel. Gör du en service på 6000 kan den väl inte bli dyrare om du delbetalar på¨6 månader räntefritt.Gör du inte det böjar väl räntan att ticka eller. |
|
|
Villkoren runt deras kort har försämrats gradvis med åren. Dom är ruskigt snabba att kräva dig på ränta och föresningsvgifter med mera. Var även uppmärksam på att fakturorna innehåller 2 belopp varav ett är minimibeloppet som ger dig en räntekostnad samt ett belopp där köpet är räntefritt. Det är lätt att ta fel och jag tror dom utformat det på detta vis med vilje. Jag har för mig att det är så här iallafall men här sköter frugan betalnigarna av räkningarna så skapar jag dom, man måste ju dela på bördan ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
rsarits |
Det är väl ändå bra att möjligheten till avbetalning finns, det gör ju att folk som är mindre bemedlade ändå har råd med originaldelar och service av sina bilar, om det sedan blir lite ränta, så är väl det inte hela världen, alla har ju inte möjligheter att betala flera tusen kronor kontant i alla lägen. |
|
Visst är det så. Men trenden går (tycker jag) på fel håll, krämarna uppmuntrar till att handla på kredit, avbetalning osv hela tiden. Bättre att lägga upp en budget, kanske spara lite och lägga undan INNAN det behövs service osv. Förr fick man till och med plusränta på sina sparade slantar...) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.