|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Jag köpte en BMW 320i 1995 för ett tag sedan. Och nu har jag köpt upp en hel hög med kickerprylar. bla ett kicker ks6.2 som jag tänkte montera, Jag har provat montera in dom med en spånskiva som grund och sedan dragit fast den med plåtskruv. Låter väl bra jodå, Men inte riktigt det där jag söker efter. Bilen har tänkt att bli en DBdrag bil, MEN jag tänker använda den som bruksbil också. Gärna bilder. | |
|
Antar att du vill ha mer snärt och attack från framsystemet för att matcha basarna men nu spelar dom istället lite av varje och tål ingen effekt utan att bottna och låta illa? Problemet med kickpanel i E36 är att det är svårt att få till en nog stor volym för 6,5"are. Utrymmet bakom originalhögtalaren är inte tätt och ganska litet, och det är svårt att komma åt och täta. Offrar man lite fotutrymme går det att plasta lådor med tillräcklig volym för att få lite snärt men placeringen är fortfarane hopplös. Jag byggde istället ett tervägs system med dubbla 6,5"are i membranlådor längst ner i dörren. Dom spelade bara middbas efterssom dom satt långt ner och hamnade brevid knäna när man satt i bilen. Sen monterade jag 4"are längre upp i dörren och diskanterna direkt ovanför i plastbiten vid backspegeln. Det fungerade hyffsat men diskanten blockeras av ratten och instrumentbrädan så det lät inte så bra på passagerarplattsen. Fördelen är att middbasarna får nog med volym utan att offra fotplatts och mellanregistret kommer upp från golvet närmare diskanten. Skulle ha byggt uttag för 4" koaxialer riktade rakt upp i instrumentbrädan istället men det blev aldrig av. |
|
| hehe ;) låter komplicerat.. Jag har redan plastat en lösning.. funkar riktigt bra. | |
| Aha, berätta mer! | |
| Länk | |
|
Hur har du gjort med "hålrummet" in i plåten? Är det helt öppet eller har du lyckats stoppa igen och få det tätt? |
|
| Det är ett hålrum där.. | |
|
Då tycker jag att du ska prova och stoppa igen alla små kanaler och springor ut i karossen, speciellt uppåt mot A-stolpen, kabelgenomföringar och bakåt in i tröskeln. Borde gå att få med tryck ur dom då. |
|
| Snyggt bygge föresten. | |
| Okok.. jag kan ju stoppa in dom där lådorna som bmw hade gjort från orginalt.. | |
| tack så hemskt mycket ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.