|
|
|
|---|---|
|
jag har äntligen kommit på vad som gjorde att motorn rasslade då den stått över natten. fick tips om att lyftarna inte fick olja,för tjock olja, för tunn olja som rann ner, någon ventil på oljepumpen som gjorde att oljan rann ner osv. felet var att det kommit in luft i motorn då jag bytte oljan sist, detta såg jag i bentleys rephandbok! jag tog loss locket till oljefiltret och startade bilen tills det rann olja över filterhållaren, slog av motorn och skyndade mig att skruva dit locket igen medans det var olja enda upp i filtret. nu slockar oljalampan direkt vid start och motorn rasslar ingenting! | |
| Ingen som kommenterat det här? | |
| Tänkte att jag skulle prova när jag byter olja innan vintern. Låter onekligen intressant. | |
|
fick göra om samma procedur idag, bytte olja förra helgen och lät det nya filtret bli "mättad" i några dagar å idag startade vi den med locket 1cm ovanför och fort som fan på med den då det började forsa ut olja! nu slocknar lampan direkt vid start. hoppas fler får nytta av det här för jag har själv undrat i ett år varför den inte slocknar direkt. mvh |
|
|
Men då snackar vi V8:or eller... Låter konstigt. Är det inte bara någon backventil som hängt sig som borde lufta oljan??? Annars var det intressant. |
|
| det står att man ska göra så i bentleyboken jag har iaf, vet inget om några backventiler. ja det är v8or | |
|
jag ska upptadera min trad: det jag skrev om ovanfor funkar, for mig, bara med mekonomens oljefilter. jag har just nu bmws original och den rasslar aven fast jag har 'luftat' den flera ganger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.