AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.111

Tempmätare E28

da
9
dafo84
535i -92
520i -86
Har skummat igenom forumet, men inte hittat nåt som beskriver mitt problem. Har haft trassel med tempmätaren i min 520 -86. Den rörde sig inte alls utan var stendöd. Misstänkte, som vanligt, först givaren. Kollade med en annan (förvisso gammal) givare, men fick inget utslag. Kollade även så att det inte var kabelbrott.

Köpte då ett nytt mätarhus som jag satte på plats idag. Då började mätaren runt början på det blåa och arbetade sig upp till slutet på det blåa efter några minuters körning, men där är det sen stopp! Frågan är då, kan det ha varit en kass givare som jag testade med, eller är det "normalt" för E28 att visa standardtemperaturen vid slutet på det blåa?

Tacksam för tips!
Pu
43
Putte R
525i -88
Hej!
På min e28 går tempmätaren upp till mitten vid normal arbetstemperatur, mycket kortkörning och tomgångskörning när det är varmt ute går den längre, kan det vara så att termostaten står vidöppen så du inte får upp rätt arbetstemperatur på motorn?
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Din termostat är inte trasig? Låter nästan som om den är öppen hela tiden.

mvh Johan.

Länk
da
9
dafo84
535i -92
520i -86
Får helt enkelt kolla det! Tack grabbar!
da
9
dafo84
535i -92
520i -86
Böt till ny termostat idag, men utan resultat... :/

Några fler tips?
Hmmmm.....

Om du bytt termostat och motorn blir varm som den ska så måste det antingen vara givaren, mätaren eller signalvägen där emellan. Har du bytt mätaren och givaren så återstår signalvägen vilken du också anger att du testat fram att den fungerar som den ska.

Då låter det som om du ska ha haft en fantastisk otur och fått tag på en dålig/trasig givare när du provade den??

da
9
dafo84
535i -92
520i -86
Yes, självklart var det givaren.

Man ska ha väl ha lite otur ibland också, säger jag med en något ironisk ton.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.