AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
9.962

Vilka ska till BMWCS:s jubileumsträff 13-14/8 på Knutstorp?

Sida 6 av 7
Kan bara instämma med föregående talare, klockren tillställning!
Enda smolket var väl att det regnade från öppen himmel i lördags mellan 01-14 cirka. efter det helt suveränt väder!

Karlskrona står sig bra, vi plockade hem iaf tre priser, två i eleganceprylen och jag på konbanan. :-)

Alla mina bilder finner du nu här ---> Länk
Är det så att du eller din bil är med någonstans och du inte vill det, maila mig så ska vi lösa det på absolut bästa sätt.

Har du bilder, maila dem oxå så ska jag lägga upp dem.

Tack för en kanonhelg! Nu är det kudden som gäller, tur man har en veckas semester kvar...

///Micke
Touringklubben: Länk
pcdoktor,

Perfekt! Missade att ta med min blåa regissörsstol. Försökte ringa dig innan utan framgång, men nu vet jag var den finns, tacktack :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Hej!
Får instämma i att det var trevligt där under lördagen då jag var där. Må så vara att det ösregnade hela förmidagen, hur mycket vatten kan det finans i en himmel? ;-)

Som sagt, många vackra bilar att titta på.

Ett förbättringsförslag: Gör som det stod i programmet, dvs varva bankörning och familjekörning oftare. lördagen var det 40 minuter familj mellan 1330 och 1410 - hann ut två omgånga a cirkus 7-10 varv. Vid 16tiden så var jag på väg att rulla hemåt men skulle säga adjö till Micke (vi två med E36cabrio där) men hittade inte honom direkt coh 1625 annonserar speakern familjekörning till 1700. Tur Micke höll sig undan i restaurangen (så ajg inte hittat honom och åkt) men några snabba löpsteg senare så var han också på banan - nedcabbat dessutom.

Men som sagt gärna mer familjekörning under hela dagen varvat med bankörning. Det såg ju inte ut som att det saknades folk som ville köra familj - det var ju mycket folk både på banåkning och på familjekörningen.

Bra att ni hade hyrt in flaggvakterna - det kostade nog lite extra men jag tyckte det var värt det. Se bara till att gubben vid hårnålen inte ger sig ut att sopa banan med kvast under familjekörningen. ;-()

Hoppas ni hade trevligt i solen på söndagen då jag var kommenderad till familjebegivenheter.

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Min tid i konbanan var f ö 69,89s men jag var inte klassad eftersom man tydligen skulle köra 3 gånger, varav man tog snittet ur de bästa 2 försöken... Sjukt kul var det iaf, men man skulle nog haft lite större fälgar, lägre profil, sänka bilen etc ;)

Johan: Fint, skönt att nån har hjärnan med sig!

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
"pcdoktor" du får skylla på min körning också. Inte lätt att inte må illa i en krängande 316! Jag fick mitt illamående efter en tur i Kinnby´s Cup bil, det värst jag har gjort...

Trevlig helg om än lite fuktig. Att ta hem priset i bästa blårök är inte illa det heller!

Tack alla!

// Anders
Olof:
Jag körde två x tre varv med tiderna 69,07 och 69,12.
Fick då snittiden 69,10 i klass två vilket gav mig en förstaplacering. :-)

När sedan klassvinnarna skulle göra upp om den stora bucklan så var det samma sak, två x tre varv. Skillnaden här var att då skulle man köra så jämna heat som möjligt och då missade jag och hade en skillnad på 1,1 sekund.
Huvudvinnaren (Alpina B10 E34) hade en skillnad på 0,8 vilket gjorde att jag förlorade stora bucklan med 0,3 sekunder!

///Micke
Hallå! Kul att ses igår!
Nu när man ser alla bilderna från lördagen inser jag hur blött ni hade det...brrr...

Grattis Micke än en gång till slalomsegern! Om man ska vara petig så hade Alpina-killen 0,7 s skillnad...så du förlorade med hela 0,4 s... ;)

/ Mvh Joakim

Länk
ufo:
Bra, petig ska man vara. :-)

///Micke
Fina tider, Micke. Stör mig lite i efterhand nu att jag inte körde de två extra gångerna så kanske man hade fått ner tiderna lite, vem vet... Jag är iaf nöjd med min insats, var första gången precis som du :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Om jag bara fått igång min 316 (som jag sedan fick) skulle jag ha vunnit lätt... :)

// Anders
Bl
211
Bladh
E30 325i Touring -89
E28 528i -87
Tack för bilderna Micke. Det kommer att bli ett snyggt julkort till förra ägaren... Hoppas att hon inte dör av shocken.

// Anders
Denna bild pryder nu mitt skrivbord på jobbet:
Länk

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var uppe några timmar i går eftermiddag (=sol) med sonen på 15 månader. Han gillade bilarna på banan som lät som bara den även om det nog var trampbilen i Förenade Bils monter som var höjdpunkten. Själv var det svårt att få nog av alla superfina bilar, Z8, M5E60, 2002 Turbo, M1 samt alla Alpinor, mm. Favoriterna var nog ändå de två M5 E34 Touringar som stod sida vid sida, en blå och en violett...

Träffade pcdoktor som jobbade hårt med dubbla kameror för att få bra bilder på konbanekämpande Autopowerfolk.

___
//Ulf
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Tack Micke och Johan för alla bilder.
Det känns som en helt ny träff !

Årets Fartsyndare :)
Länk
Beviset ---> Länk :-)

///Micke
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Fina bilder på fina bilar!!!

Jag har en hel del bilder från söndagen som jag ska lägga upp så snart jag hinner.

Efter alla diskussioner om avgifternas storlek så visade det sig att man kom in för 50 kr på söndagen. Det kändes som en liten belöning efter nästan 25 mil en tidig söndagsmorgon :)

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Så där ja: Länk

Mejla mig om det är någon bild som ni tycker inte ska vara med.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Den som äger M3 e30 caben, är det någon som finns här?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Jo
172
JohnC
318is -90
323ti compact
Hmmm...min bil gick bara på 1:16:4 men jag får vara nöjd med det då det var första gången på Knutstorp. Gissar att jag kan komma ned till 1:15 med en 40% spärrad diffbroms.

JohnC
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Anders, sälj inte 323an....för allt i världen. Bilar har en viss tendens att kunna ställa till besvär inför knutan, men å andra sidan fick du ett fint pris just pga din 316 ;)

Sedan vill jag tacka Johan (pc-d) för hjälpen till min trilskande olje lampa (eltejp)

Och ett väldigt stort tack till alla som hjälpt till att putta igång mig under söndagen efter startmotor haveriet!!!! Hur ofta bryts örat av en startmotor så den trillar av??
Sen ett ännu större tack till Tobbe för dvs hjälp, delar osv!

Men även om bilen strular så är knutan kul....tok för kul!

/Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.