AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.321

540 i Norrköping

Nån som tittat på denna bilen? Vad tror ni den går att få loss för vid snabb kontantaffär och framförallt, vad är rimligt? 150k?

Länk
kilroy
150 k låter rimligt. Se bara till att du inte går på finansieringsalternativet som erbjuds...

Mvh kilroy
Nej...som jag skrev, "kontantaffär"...hehe. =)
andha45
Så billigt tror jag inte de säljer den. Bra att ha köpt den av en Toyota-handlare istf en okänd skutt när du säljer den nästa gång...
Hur länge har bilen stått? 150KSEK borde inte på något sätt vara omöjligt tycker jag. Dock har de som har auktorisation på ett märke normalt högre begpriser. 540 icke facelift är väl inte den hetaste bilen heller generellt.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Men jag har svårt att tro att du lyckas pruta 30 000kr hos en märkeshandlare... Men det vore skoj om du lyckas =)

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror dom vill bli av med bilen snabbt då dessa handlare ofta är rädda för "sportbilar" med stor motor som inte tilltalar Svensson. Jag tror inte 150 kkr är en omöjlighet.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Cay Unosson skiljer sig ganska kraftigt från "normala" Toyota handlare. Detta då de regelbundet tar in exklusiva bilar. Sist jag var där stod exempelvis:
Merc. C32 AMG (350k)
Merc. ML55 AMG (400k)
Lexus SC430 (två stycken) (650 k)
LexusRX300 (300k)
DodgeRam (350k)
BMW 330 Ci Cab (289k)
Z3 M Roadster (220 k)

så tanken att han skulle pruta 30.000 på en bil för 179.000 bara för att bli av med den kan ni nog lägga ner. Det är 17% vilket överstiger snittmarginalen för begagnade bilar. De båda SC430:orna har stått i nära 2 år...

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.