|
|
|
|---|---|
marw |
Hejsan en kollega ringde till mig sa en bil hade bakad in i min förrardörr. Hon tog regnummret. Killen har gjort bula på dörren och lämnat eller skrapat upp en hel del av min färg. Jag har för inte sålängesen haft min bil inne på lackering och den var blank och fin. Försäkringsbolaget säger jag ska polisanmäla han för smittning. Funderar på att ringa ägaren direkt. Vet inte vad jag ska göra. En sak är säker. Han ska STÅ för detta!! Jag är så satans jävla förbannad över sånt här skit. Var glad över helg och så kommer detta. |
parolof |
ring polisen om du har vittnen, för smitning ryker väl körkortet. |
marw |
Ja jag såg också det. Mitt vittne är hemma om 20 minuter ska ringa hon då och få allting i 100% detalj. Länk |
marw |
Så här skedde händelsen. Min kollega kommer ut från jobb. Ser en kvinna som sitter och känner på min dörr och tittar på den. Hon märker min kollega kommer ut får bråttom, mummlar för sig själv ahh det blev inget. Hoppar in i sin bil och kör iväg. Min kollega tog nummret med en gång. Min dörr behöver antingen riktas eller spacklas (vilket jag vägrar) + lackering. Toppen vilken helg jag har. Håller på att ringa polisen nu och sitter i kö... |
marw |
Pratade med polisen Klart fall av smitning enligt dom döms till indraget körkort i lindrigare fall dagsböter. Ska köra till dom och visa upp bilen på måndag. Försäkringsbolag och polis finns på plats då. Mvh, M |
parolof |
hoppas hon får vad hon förtjänar!!! |
|
Bra det, smitare tycker vi inte om !! Råkade själv ut för en för ett tag sen, smulade sönder hela min förardörr, en halvmeter stor buckla!! Som tur var blev det bara dörren och det går att öppna och stänga normalt men det ser inte vackert ut... |
|
|
Kör på,visa vad som gäller BMW e lag |
|
|
Marw! Hoppas att du ser det från den ljusa sidan! Att någon såg det och du har en person/reg nr... Hade varit värre om ingen sett det och du kommit ut och fått syn på skadan. Det hade tyvärr blivit du som fått betala antingen med din försäkring eller betala reparationen. Jag är så trött på folk som inte är rädda om andras ägodelar som tex bilar. Okej att man kan göra misstag ibland, men då får man stå för vad man gjort. Hoppas det går bra för dig och att personen som backade in i din bil får sig en läxa. Lycka till! |
|
marw |
Har varit i kontakt med personen ifråga av ren artighet som är ägare till bilen. Det är dottern som kör bilen. Dessutom en firmabil som står på far som dottern pendlar med. Personen vill stå för skadorna och betala utan minsta tvekan. Jag ska begära att få en offert av lackerare för 100% återställning av skadan och då menar jag 100% utan spackel. Personen påstår sig ha ångrat händelsen och har viljat kontakta mig dessutom ha planerat göra det. Om man tror på detta eller inte är väl upp till var och en, men hade hon i första början viljat så hade hon stannat kvar eller tagit kontakt med mig eller polis på en gång. Vid minsta lilla krångel blandar jag in Polis och försäkring i händelsen. Jag påpeka detta för personen att jag ringer av artighet för att lösa detta fort, enkelt och smidigt. Dessutom förklara jag att man MÅSTE kontakt ägare till ett fordon eller polis med en gång om man har gjort en skada på deras fordon. Mvh, M |
|
Bra att det ordnar sej då, är ju bästa lösningen för alla med minst krångel förhoppningsvis. Och personen ifråga är ju ganska korkad om dom börjar strula och riskera polisanmälan. MvH Thomas |
|
marw |
Vittnet kommer att få en stor ask choklad och ett stort tack för att dom brydde sig om händelsen. Sparat mig en del pengar.. |
|
Jo, det är guld värt med folk som ställer upp. Saknade verkligen det när jag blev påbackad. Man blir ju så frustrerad när man tänker på att personen riktigt tar sats och trycker till så hela sidan blir i stort sett skrot och sen bara drar därifrån...Tråkigt... Men man får glädjas för din skull istället ! MvH Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.