|
|
|
|---|---|
|
Tja jag har problem med min bmw 525 92:a den är jävligt törstig så jag undrar om det är nogon som vet varför. jag vet ej om det kan vara lamdasonden som spökar men den går bra och statar bra på morgonen men det luktar bänsin då med. tacksam för svar M,V,H PATAN | |
|
hmm kan juh vara lmm (luftmassemätaren) när den spökar kan de öka bränslekonsumtionen... Min pärla! Länk |
|
|
Kan säga att jag bytte min luftmängdmätare för några veckor sedan mest för att jag tänkte mäta upp och rengöra den, inte för att den gick konstigt eller ojämt eller så. Döm av min förvåning när jag märkte att förbrukningen sjönk ganska drastiskt, 1-2 dl/mil ungefär. Så mycket möjligt att det är den på din med. Har du nån du kan lånbytas med så gör det... |
|
|
Eftersom det finns många anledningar till bränsletörst är det svårt att ge något enkelt råd, men här är en del saker som har reducerat bränsleförbrukningen på min 525i -92 : * Slangklämmorna på bränsleslangarna uppe vid ´fuel rail´ var lösa, så när jag drog fast dem slutade min att lukta bensin. * Nytt luftfilter och nya tändstift sparade 2 dl/mil (de var inte bytta på länge). * Sprucken vacuumslang till tomgångsregleringen halverade tomgången (vet inte hur mycket bränsle det spar). Jag kopplade in lampan för 'check engine' enligt mekartips här på Autopower och konstaterade att det inte fanns några felkoder lagrade, så alla givare är förmodligen OK i min bil. Sen finns det ju en mängd andra saker som påverkar bränsleförbrukning, som hjuldimension, motoroljans viskositet, hur mycket AC:n går i värmen etc. Var och en kanske inte påverkar så mycket, men många bäckar små... Lycka till /Anders --- 15" och gula blinkers, för att jag törs --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.