|
|
|
|---|---|
|
Hur brukar ni boka hyrbilar i andra länder i Europa. Finns det någon bra Internetresebyrå? När jag bodde i USA så fanns det flera som det gick att boka flyg, hotell, bil, mm på och där i stort sett alla hotell/motell var anslutna till och dessutom fick du alltid bättre priser än när du ringde direkt till ett hotell eller en hyrbilsfirma. Dessa amerikanska (Travelocity, TravelNow, mm) funkar ju även i Europa men när jag nyligen bokade hyrbil i Lettland så visade det sig att dom bokningar som kom från dessa sidor var totalt utan försäkringar, dvs du skulle få ersätta bilen fullt ut vid en stöld och man skulle behöva lägga till ca. 250kr per dag för att få ett normalt försäkringsskydd. Avbokade detta och bokade direkt på Budget och fick ett bättre totalpris. Som sagt, finns det någon bra svensk eller europeisk site för att boka resor, hyrbilar, mm? ___ //Ulf | |
andha45 |
Jag tror faktiskt det är billigast att hyra direkt hos Hertz, Avis etc. Om du är med i M eller har ett AmEx-kort eller Diners el liknande får du nog en viss rabatt också. I allmänhet får man då ett totalpris - bra och lätt att jämföra. De senaste fem gångerna jag har kollat har Holiday Autos varit dyrare trots att jag hade en 10 % rabatt-check. PH |
|
Använde Holiday Autos i Portugal för nån månad sen. Fungerade smidigt och det var billigare än att ta det direkt med hyrbilsfirman. MVH/Dan 523-00 |
|
|
Fick bli direktbokning hos Hertz. Skulle ha olika hämtnings- och lämningsorter och just i lämningsorten så fanns bara Avis och Hertz. Holiday Autos fanns i och för sig också men kunde bara erbjuda lyxbilar. Frågan är om det skulle vara värt att pynta 2600kr för att köra Porsche Cayenne 12 mil... Nöjde mig med en Golf som kostade ca. 1/4 ___ //Ulf |
|
andha45 |
Nej, Holiday Autos affärsmodell, att köpa upp överkapacitet hos olika hyrbilsfirmor, fungerar nog inte så bra för lyxbilar. 1. affärsmodellen blir mer komplex och dessutom försvinner ju lite av lågprisimagen om man tillhandahåller ut Cayenne... 2. det är sällan så många hyrbilsfirmor har en viss modell (det är ok att få en Mondeo istf en Laguna eller Passat, men knappast att få en XJ8 istf en Cayenne...) 3. Tror inte Hertz vill att deras Premium Selection ska gå till ett annat företags kunder. Ska till Hawaii snart, där kan man hyra Hummer - coolt. 20 tkr/v |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.