|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Det gäller denna: Länk Den passerade besiktningen med endast en "bra att veta"-notering. Framstötdämparen läckte. Höger eller vänster minns jag inte. TVn fungerade visst inte och CDspelaren spottade ut NAVIskivan tor jag det var. Varför? Kostnad för åtgärda felet? 26.000mil. Hur mår 740n då? Vet att 750 klarar det dubbla men V8an? Är det "rätt" pris på den? Ska sluta plåga er alla efter jag köpt en bil - lovar =) //Mavve |
|
Dyr MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
V8 ruller lika länge som en V12 är jag övertygad om beror bara på rätt skötsel i bägge fallen. Håller med ovan Dyr om man ska fixa till det som inte funkar vilket kan kosta rejält misstänker jag. ///MVH Hasso Länk |
|
Om du kan pruta 10k kanske den kan vara intressant. Jag skulle satsa på en som gått mindre. Denna rullar säkert minst det dubbla till vid rätt omvårdnad men tänkte mer på den dagen du kanske skall sälja bilen. Då har den kanske gått 30+. Många har ju milskräck. Ge säljaren ett bud vad Du tycker är bra. Annars finns det många fler objekt att välja bland. |
|
|
Det är inga direkta småfel när tv slutar fungera och lite annat som du nämnde. Det kan bli riktigt dyrt att komma på rätt köl med de felen. Ska du ha en E-38 så kanske du ska kolla på de som är lite nyare, om du kan tänka dig att slanta upp lite extra. Der schönste Wagen von allem |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag kan klart tänka mig att slanta upp lite extra men jag kollade på dessa runt 70-80 eftersom det säkert kommer tillkomma extrakostnader för kanske 20-30 i div reparationer eller annat som slutar fungera(klarar inte av när nåt inte fungerar). Man kanske borde vänta ännu längre innan man köper första-bästa för att sen ångra sig. Finns ju en superfin 750 E38 på blocket med alpina 20" för 129k. Länk Hade helst sett cremeskinn i den bilen dock - iaf om jag ska hosta upp minst 120 lax. |
|
Att TV'n slutat fungera behöver inte betyda något särskilt.. skärmen verkar lägga av på väldigt många bilar.. För egen del var det endast en dålig lödning på kretskortet, nu fungerar den alldeles utmärkt! /M |
|
|
maverick_750rr: Om jag vore du så skulle jag absolut satsa på denna: Länk ,knappt inkörd ju ;) bara 5500mil mvh don_salvatore87 |
|
|
Det bästa är som du säger att vänta ut tillfället tills drömbilen kommer och inte köpa första bästa bara för att suget är så stort =) Jag letade noga innan jag köpte min senaste bil.... Der schönste Wagen von allem |
|
|
Hej! Jag vill bara rätta översta inlägget. Tv:n/skärmen fungerar klockrent det är bara navicd:n som strular med att spotta ut skivan. Tack för mig... Priset är föresten diskutabelt |
|
| Min farfar hade samma problem me navin och han fick byta navi delen... Han hade tur och fick tag i en begagnad för ca 7k men ny av bmw hade kostat 25k... | |
|
Det kan ju vara det berömda motståndet i navin. Bara att byta, kostnad 5:- om man gör det själv. Sök på navi i forumet, kommer ej ihåg exakt värde. MVH Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.