|
|
|
|---|---|
|
Jag har märkt att det det främre däcket på vänster sida på min e30 är kraftigt slitet längs till höger. Man ser också att hela däcket lutar. Jag antar att vad som krävs är en framvagnsinställning? Är det någon som vet en verkstad i Uppsala som utför sådant till "humana priser"? Mvh | |
| Är det ett komplicerad och tidskrävande arbete att justera in framvagnen? Hur mycket brukar verkstäderna ta för jobbet? | |
|
Lutar däcket klart synbart?? Isåfall kan du ju rentav ha knäckt något i frramvagnen, kolla upp det eller be en verkstad kolla |
|
| Jag ser inget som knäckts. Däremot har jag uppmärksammat det ojämmna slitaget sedan en tid tillbaks. Men ja, jag ska vända mig till sakkunniga. Men det här forumet är bra på så sätt att man får ventilera problem och sånt, med andra ägare. | |
|
Är bilen sänkt? Detta medför isf ökad negativ camber (däcket lutar inåt)... Mums för oss som gillar bana, mindre kul för den vanlige bilisten som får snedslitna däck. Om bilen är sänkt mkt så kan du få problem att justera detta. Lutar det andra hjulet lika mycket? Men som sagt, gå till en verkstad o kolla.. Räkna med 5-800 kr.. Keep up the good work! |
|
svintoleffe |
Ställa in framvagnen kan man göra själv om man är lite händig, har gjort det på många bilar. Så det funkar, o göra dte själv opchså. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Det var hjullagret på vänster fram som var slut. Hela hjulet är löst. Så det blir till att skaffa nytt fjäderben. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.