AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.990

Söker bilder på sänkning av E34

Sida 1 av 2
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Eftersom jag är osäker på hur bilen ska sänkas, letar jag efter bilder på BMW E34 som är sänkta med typ 30/30, 40/40, 35/10, 40/15 mfl, vore bra om någon kan länka till bilder på detta.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
40/20 Länk

Räddningen inledd... Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Kan tänka mig att min e sänkt 40/40 i sådanna fall... Möjligtvis lite mer i fram.

Danne

Min bil: Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
man tackar, FD-Ormen din bil ser hög ut fram för att vara sänkt 40/20? jag vet ej ioförsig vilket underlag den står på? JAg tänker sänka 40fram och eventuellt använda mig av BMWs Mfjädrar bak, dvs 40/15, kan man kombinera BMWs fjädrar till sportdämpare?
U-
277
U-turn
Bmw 325-93
Bmw 520-95
Bmw 525IM -95
Bmw 328i-96
Dandelue:Vilken snygg bil du har!...verkligen smakfullt stylad.

Mvh, Jan.
Länk

Här är en med Weitec ställbart chassi
så lågt det går att få ner

Mvh Leffe
V12 LeMans
leffee :

Ungefär så låg är min 540 med Bilstein BTS B12-satsen .
(införskaffad hos Forza )

Forza´s hemsida stod att den sänkte med 30/30 (naturligtvis beroende på vad man har för något innan ) .

Cirka 35/10 , Sachs Performance väghållningssats med Eibachfjädrar :
Länk
Länk
Länk

Helt perfekt i mitt tycke.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
V12 LeMans. 45/40 ska det vara enl Weitec
V12 LeMans
OK , roligt är det i alla fall
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
U-turn:
Tackar! Är super nöjd med den! Lustigt nog ser den bättre ut i verkligheten, men det gör ju alla bilar.

Tack för ordet,
DANJELO
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hur blir de med 60mm fram då? för mig att de blor rätt bra..
Funderar på att skaffa de nämligen...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
hehe..blor? :) -Blir ska de stå!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Efter att ha sett din förra E34 Calle sänkt 35/10 kan jag bara säga att, man kan inte sänka lika mycket runt om ifall man vill slippa att sin bil ser nerlastad ut bak. Leffee den maxsänkta E34an med Weitec ser bra ut, frågan är om den är sänkt lika mycket bak som fram??? det verkar som det faktiskt, men ska man göra det (sänka lika mycket bak som fram) måste bilen sänkas mycket för att man skall slippa få luft under framskärmen. I vilket fall som helst har jag bevis nog för att 40/15 borde bli en bra sänkning som inte heller kommer att göra bilen okomfortabel. Tyvärr finns det inga "pirat" fjäderbenslager så det blir att punga ut med dryga 1100kr/styck för dem fram (BMW original).
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Frifart-
Beror på... (nerlastat utseende). Tänk på att bilens bakre hjulhus är väsentligt grundare än de främre. Det vill säga att om du sänker bilen så att det är lika mycket glipa mellan fram/bak hjulen och skärmarna kommer den att se ut som en hottad raggarbil... Personligen tycker jag det snyggaste är att föja karossen med marken inte hjulhusen... men det är en smaksak. :)

Tack för ordet,
DANJELO
KW har kommit ut med en sänkningssats till E-34 vet tyvärr inte
så mycket om den.skall vara "billig" ivarje fall.

Frifart
du kan titta på hassos repotage om g¨Gnällbältes träffen där är dotterns bil med på ett par bilder. nr 5 18 27 tror jag det var

Leffe
Här är KW satser till e-34 med priser i europapengar
Länk

Leffe
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ett väghållningspaket från KW Automotive är redan beställt, fjädrarna sänker bilen 40mm runt om, priset är 5964kr (4dämpare+fjädrar), det är ett års fabriksgaranti och lär hålla minst lika bra kvalitet som Bilstein enligt föräljaren, vi får se vad tiden säger :-)

Dandelue jag håller med dig om att man ska följa marken i första hand, men ibland ser bilen bara så himla nerlastad ut bak,tex mina kompisar hade en 323E21 från 79, den sänktes med Motornords Bilsteinspaket 40 runt om, den såg helt avskyvärd ut, helt allvarligt, såg ut som om två fetknoppar på 150kr vardera satt i baksätet, gissningsvis var det över 1dm glipa mellan framdäck och skärm medan bakhjulen försvann in under karossen bak. Nu vet jag att E21 är lite speciell, jag har själv gissningsvis 40/20 på min i sänkning och den ser faktiskt inte ens sänkt ut, bara normal liksom.

Jag tänker byta fram först på 535an och sedan kolla hur det blir. Det sitter M dämpare+fjädrar redan därbak så man får en direkt indikering på hur det kommer att se ut med 40 fram och 15 bak,
kanske blir det lite "raggarvarning" och då är det bara att slänga på KWs fjädrar bak. Jag skulle verkligen vilja se en E34 som är sänkt 30-40mm runt om ståendes på plan mark så man kan se hur det ser ut.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Missat tråden helt, för hög? Kanske tar jag bilderna konstigt... tog några hastigt idag, ska prova lite mera från marken... dessa är 40/20 enligt G-power. Länk

Jämför med originalet Länk Länk

Denna hade 40/40, lite dålig bild tyvärr... Länk

Den nya kärleken: Länk

Mvh:

Zoltan
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
FD-Ormen, jag har 40/15 i sänkning nu och bilen ser klart lägre ut än din vilket är konstigt? kanske beror det på M-paketet som går ner lite mer?
I vilket fall som helst är KW-fjädrar + dämpare monterade fram och bilen ser mkt mkt bra ut samt känns väldigt bra, bra kompromiss och ger kanske något bättre väghållning än BMWs M-chassie?

Frågan är bara hur jag ska göra?, det sitter KW fram samt BMW M (fjädrar+dämpare) bak, tanken är att köpa nya M-fjädrar bak i kombination med KW's dämpare för att kunna bibehålla "stuket", vill gärna använda KW's fjädrar bak men är rädd att 40mm sänkning där inte kommer att falla mig i smaken, kan det bli så mycket att bakhjulen kan börja slitas snett?

Min önskan vore att få se (helst E34 med M-paket) sänkt 40/40 för att avgöra hur det kommer att se ut, jag orkar inte riva 2ggr bara för att man
inte blir nöjd.
Dandelue har helt rätt.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.