AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
740

Hur mycket är bilen sänkt?

ak
118
akb
328i E46 -99
Hejsan!

Under senaste dagarna har jag funderat på att sänka bilen lite. Men då jag inte vet om bilen är sänkt färdigt eller inte. Om någon med hjälp av bilden nedan kan säga om bilen är sänkt skulle jag vara mycket tacksam.

Länk

Som ytterliggare information kan jag säga att den från fabriken kom med Sportliche Fahrwerksabstimmung 0226 (sportchassi). Ingår det sänkning i dettta?
Någo speciella stötdämpare eller fjädrar med detta sportchassi?

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sportchassi är lägre än standard. Har för mig det är 20 eller 25mm.

___
//Ulf
ak
118
akb
328i E46 -99
Men om jag byter fjädrar, kan jag få bilen sänkt lite till. Typ 30 fram och 10 bak. Är detta möjligt med enbart med fjädrar!

Japp det går, ska oxå sänka min bil snart,har en e46 coupe och dom är oxå fabrikssänkta 20mm från början.
På bilmodecenter.se hittade jag sportfjädrar från H&R som sänker 35/10. Kolla där..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
vill du sänka mer än det är sänkt nu så måste du sänka mer än 20mm både fram och bak då det sitter på nu ju. så om du sänker bilen bara 10mm bak så kommer den att bli högra bak än den var innan.. man ska oxå tänka på det att när bilen blir äldra så sjunker fjädrarna ihop lite oxå...

ak
118
akb
328i E46 -99
Alltså i det sportchassi som sitter på bilen från början, är fjädrarna bytta i samband med detta oxå? Var kan jag kolla upp så att jag vet detta med säkerhet och hur mycket det är sänkt?

Jag kan som sagt inte mycket om bilar.

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
När det gäller sportchassi så sitter det andra fjädrar som sänker 20mm runt om ja.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.