|
|
|
|---|---|
|
Hej!!! Har införskaffat mig en BMW 525ix Touring -93 och precis varit och besiktat den. Den gick igenom utan anmärkning, men med två påpekanden. Höger främre damask trasig (har införskaffat en ny) samt kulled som går från bärarm till navet har börjat klappa lite grann. Eftersom allt sitter på samma ställe höger framme tänkte jag försöka att ta tag i allt på en gång... Nu till det tråkiga, den kulleden finns inte lös hos BMW utan man måste byta hela bärarmen samt bärarmen till den andra sidan för det trevilga priset av 1900x2 kr bara för delarna. Dock nämnde reservdelskillen jag pratade med att han hade hört av kunder att det skulle finnas en "pirat" kulled. Är det någon som vet om det finns en sådan och i så fall vart man kan få tag på den? Mvh at | |
|
hmm testa på www.bildelsimporten.se har en massa delar till bra priser... ska även finnas tel nummer på sidan så du kan ringa och fråga... Mvh Tomas Min pärla! Länk |
|
|
ringde dit för att kolla upp ett styling paket... frågade samtidigt efter det du behöver men nope det hade de inte.. sa nånting om att de inte tillverkades av nån annan än bmw... men de sa ingenting om att man skulle behöva köpa hela bärarmen... jaja välkommen till forumet iaf.. Mvh Tomas Min pärla! Länk |
|
|
Tackar för att du försökte Tomas!!! Hittade på bärarmen på www.autoexperten.se för 700 kr st, lite mer behagligt dock...men tycker det verkar lite konstigt att man skall behöva byta hela bärarmen och inte bara själva leden som är trasigt. Mvh at |
|
|
Det finns fler exempel på BMW där man måste byta hela bärarmen. Knäpp konstruktion kan man tycka. Men kanske billigare att tillverka från början, men dyrare reservdelar. Jag har för mig att det var lika på E30:n jag hade, men jag kan minnas fel... Tror att man måste ha hydraulpress för att få ut kulbulten ur bärarmen, om man hittar en sådan piratkulled. Brukar sitta fast riktigt hårt! Har för mig att jag läst om det här på forumet. Tror att den som hittade lös kulbult hittade den hos motornord Länk Men har för mig att det var en E30. |
|
|
till e30 byter man spindelleden löst (både inre och yttre går att byta) köper man en ny länkarm så får man alltid den med alla bussningar utom den bakre oavsett var man köper den, har för mig att autoexperten var billigast på länkarm till e30... MVH Johan K |
|
|
Hallo!!! Nu när det är dags för sommardäck tänkte jag ta tag i bärarmens bytet. Vart dock lite fundersam om bärarm jag hittade på autoexperten verkligen passar. Tycker inte att den ser likadan ut som den som finns i ETK:en. Är det någon som vet/har provat? www.autoexperten.se art.nr 005736-1 och 005736-2 (vän/hög) Med vänlig hälsning at |
|
| Det är inte IX delar utan standard, fel i deras databas. | |
|
Tack å bock!!! Då får man gräva lite djupare i plånboken...suck... Mvh at |
|
| Samma problem jag oxå, behöver byta spindelleder, hittade du ingen anna lösning än att byta hela bärarmen? | |
|
Nope, tyvärr. //at |
|
| Tänkte iaf kolla om det inte finns nån lös spindelled som kan gå att få fast i bärarmen.. på nåt vis!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.