|
|
|
|---|---|
|
bremslicht kommer upp till och från på färddatorn när jag bromsar, jag har kollat alla lampor i bakljusen samt kollat alla kopplingar samt lagt lite kontaktspray på kontakterna, efter detta blev det bättre men nu har det kommit tillbaks, någon som har varit med om detta ??? Ronnie Axelsson | |
|
Jag har det problemet också, fast på en Porsche. Klankar de ned på sånt på besiktningen...? |
|
|
Jag hade samma problem på min M3:a för en tid sedan, felet boredde på att bromskontakten var "skev". Köp en ny kontakt för 350:- och testa. Kontakten är relativt enkel att byta.. Lycka till -:) ///Mattias |
|
|
Det kan vara att det är jord problem, jag hade det problemet på min gamla BMW, lampan lös, jag hade nya broms kontakter. Sen var jag runt och kollade allt och kom tillslut på att det var problem med jordningen till baklysena... (låter konstigt eftersom bakljusen fungerade bra men så var det....) // Micke |
|
muppen |
Felet beror på att en bromskontakt som sitter precis vid fästet till bromspedalen är dålig. Jag köpte en på BMW i Bredäng/Stockholm för 250kr och bytte den själv på OK. Den fanns på lager. Så var det för mig iallafall, ingen dålig jord, inga dåliga lampor alls utan bara den här kontakten som skulle bytas. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.