|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag har blivit lite nyfiken på om det skulle gå att konvertera en 4,4-litersmotor för att köra på etanol? Någon som är insatt i ämnet? Jag läste lite på BSR's hemsida, och det verkar som att det skulle räcka med ny mjukvara, dvs "chippa" in möjligheten att köra på etanol. För att det ska vara någon mening, dvs billigare skatt och gratis parkering, så ska det ju gå att regga bilen som mijlöfordon. För att bara köra på etanol för den ynkliga prisskillnaden går ju inte, för var så säker på att staten skattar etanolen grishögt så snart underlaget finns.... Någon som har funderat i samma banor? För det skulle ju vara coolt att skriva "miljöbil" på hela sidorna av X5:an.... Mvh Johan |
|
Kan man värkligen göra så med en bil som är helbilsgodkänd? SBP tror jag sätter stopp för det hela, dom kommer be om intyg på varenda skruv! |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jo, men lagbiten är såvitt jag förstår på väg att ändras. det ligger ju i vågmästarpartiernas intresse. men som du skriver, det är inte tillåtet att bygga om bilen i dagsläget. mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.