AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
545

VAR SKA MAN FÖRSÄKRA EN M5????

JAG UNDRAR VAR MAN KAN FÖRSÄKRA SIN M5.
JAG HAR RINGT RUNT LITE MEN DE FLESTA HAR "M-FÖRBUD"
ATT DE INTE FÖRSÄKRAR BMW M- BILAR.
KAN NI GE MIG NAMN PÅ FÖRSÄKRINGSBOLAG.
TACK PÅ FÖRHAND.
Jag har min i Länsförsäkringar och betalar 4800:- året ( är 22 så den står på min morsa ). Kolla med dom. Har både bilen och båten hos dom och har aldrig haft några problem att försäkra hos LF.
Lycka till!
Pu
47
Puticq
540 6-vxl 93`a
dial (if) e bra med

Put
-------> GUTTE var bor du?? På landet va?? 4800 det var billigt!
Jag fick prisuppgiften 13300kr/år för helförsäkring helår med 1500 mil på min M5 '89 hos Länsförsäkringar (billigast hittills). Då är jag 31 och bosatt i lägenhet i Bromma.
Är M5:an dyrare att försäkra än 540:n?(premieklass 9/30/30 på 540:n)
M5
50
M5POWER
M5-90
750-91
GMC van-88
jag får dega 14600 om året för halvförsäkring hos folksam! svettigt! Det börjar nog bli dags att byta bolag!
Kolla med If! De brukar ligga ganska lågt i premier. Folksam är svindyra på dessa bilar.

Tips: Inför varje förfallodag (varje år alltså) så bör du ringa runt och jämföra eftersom priserna ändras hela tiden.

<-- OBS! Redigerad signatur! *wee*
Jo
53
Jonbacken
M5 Touring -93
Jag betalar 9700 per år för min M5T-93,helförsäkring hos länsförsäkringar(1500 mil höga självrisken a 5000kr)
Jag bor utanför Örebro.

M5 POWER
535-mannen:
Jag bor i ett samhälle med ca 15000 inv. Men morsan står som ägare. Hon bor i Karlskrona, Blekinge. Ca 60000 inv. Till saken hör också att morsan och farsan har deras bilar och båtar, sommarstuga och annat i LF. Det drar faktiskt ner premien markant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.