AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.044

Sportchassi vs väghållningssats från Gerth?

Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Mina bakfjädrar är brustna på 328an.
Funderar på att köpa en komplett väghållningssats från Gerth.
Vad tror ni om detta? Bilen är en E46a med sportchassi och 16500mil. Nog borde det väl vara lika bra att köpa ett nytt eftermarknadskit för 3600kr istället för 2 nya fjädrar hos BMW för 1600kr. Eller är Sportchassit ändå bättre fast det varit med nästan 17k mil???

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har fjädrar från Gerth på min 328. Köpte 45/35mm. Tycker dock att den är för hög fram fortfarande... men men... annars så har det funkar fint o sitter fortfarande kvar trots att jag bytte själv med en kompis :P

Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
Alltså köp original, FK ger jag inte många ruttna ören för (köpte via gerth)

se bilderna å avgör själv..

Länk
Länk
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Hahaha.. nice :)

Jag tänker köra med H&R, börjar med vanlig sänkning, sen kanske man byter till ett kit med dämpare & allt om man ska åka fort i kurvor.

Tror dock att org dämpare i bra skick med 40/15 H&R sänkning ger nog så trevlig väghållning.

Nästan bättre att satsa på trevligare bussningar o sådan't istället.
Slängde dit nya M-tech dämpare och HR 30/15 sats och bilen har grymt bra kurvtagningar.

Är inte så dyrt! Om du köper på nätet.
Niclas.S
Al*:
Det måste ha bottnat där du :) Eller har du monterat luftfjädring som är ställbar? :D

OO=00=OO
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Ähh, jag beställde ändå. Ska inte direkt köra bana. Det är sambon som kör bilen.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag köpte dessa FK 40/35 och bilen är numer stenhård. Den går kalas på motorväg! Man kan ta vilken kurva som helst i 200 km/h. =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.