AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.031

Automtiskt volymsänkning vid minskad hastighet

som överskriften antyder ser jag det som ett problem att volymen sänks vid minskad hastighet. Hade alla högtalare gått ner i volym hade det vart en sak, men så är det inte. bara vissa sänks så att "mixen" mellan högtalarna blir jättedålig! Kan man få bort det på nåt sätt?
Undras vilken stereo du har? På min sänks både fram och bak. Det finns en dold meny där man kan ställa nivån på GAL. Håll inne "M" en lång stund direkt efter tillslag av nyckeln, sök även på andra trådar för mera info.

FP
sänks både fram och bak lika mkt? på min är det nästan som om man fadar bak nästan allt ljud samtidigt som man tar bort all diskant... tack för det, det ska jag prova!!
Finns kanske varianter på detta även i originalstereon. En hyfsat avancerad Blaupunkt som jag har (c:a 6 år gammal) har inte bara reglering av volymen utan även tonen, beroende på bullret i kupén. Den kan även reglera separat på alla fyra högtalarutgångarna och även beroende på programtyp (PTY) i RDS-systemet.

FP
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Måste vara jobbigt med en stereo som också justerar tonen: Du höjer basen och radion sänker igen pga "bullret"
Inte riktigt. Du ställer in önskad nivå, sen programmerar du hur mycket och på vilket sätt den skall korrigeras när hastigheten ökar, tanken var att få ökad hörbarhet främst på tal. Funktionen kan även stängas av.

FP
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Jag har samma fenomen också. IRRITERANDE! Jag har 16:9 HiFi Professional i min kärra. Ska testa "M-tricket" och se om jag kommer åt den dålda menyn. Hoppas det. Finns det nåt annat man kan testa om det inte skulle gå?

Danjel
Min bil:
Länk
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Kan man strya detta på 16:9 navin på nåt sätt? Har inte "M" knapp...

Danjel
Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.