|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har fått lite smolk i glädjebägaren vad det gäller min nyligen införskaffade 750. Skulle gärna vilja ha lite åsikter: 1. EML lampan har tänts två gånger den här veckan. En gång i måndags och så igår. Bilen gick i nödläge men tillfrisknade efter att man stängt av den och startat om. Misstänker gasspjällen som jag har sett att många har renoverat. Dock har felet inte uppstått vid start av motorn utan under körning i stadstrafik. Sådan körning innebär ju iofs många gaspådrag och uppsläpp, så spjällen får ju jobba lite... Är spjällen den troligaste orsaken, eller ska man börja leta någon annan stans? 2. Man kan känna små, små ryck när man håller jämn landsvägsfart. Inte alltid men ibland. Känns ungefär som när man lägger i sportläget på automaten och OD:n kopplas ur, fast rycket är mycket svagare. Kan detta vara relaterat till fel 1? Motor och låda går annars som de ska, ingen tvekan vid växlingar eller brist på ork oavsett hastighet :-) Tacksam för svar och idéer. | |
|
Tja,känner ju igen det där med rycken(jag får visserligen dessa ryck endast vid fullgas ibland) + att min EML lampa tänts en gång,men återställdes vid omstart av motor...Har också funderingar på mitt elektroniska gasspjäll, men jag vill ju inte börja greja där i "onödan",men det kanske bara är att öppna på sk*ten och rengöra iaf :) Nytt gasspjäll "inkl allt" är ju inget alternativ för mig,men skrotarna lär ju ha "en o annan" i värsta fall.. Mvh Janne. |
|
|
Ojdå,läste att du frågade 2007-07-21 :)) Jaja,hoppas att du ändå ser detta och kan meddela vad du gjorde för ingrepp i din vagn :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.