|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Rosten var väl en sak, oljeläckage överallt där bilen kunde läcka var värre :\ Både i motorrummet och under bilen så läckte det ordentligt. Tur man har för vana att lyfta bilen innan man köper. inget mail har dykt upp ännu :) // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Det kan strula, men den finns under bmw.de gebrauchtwagen. Rost tycker jag är värst, speciellt om det inte går att byta ut delen, men så är jag, rost är det värsta jag vet på en bil, nästa bil får bli en Arizonaimporterad Corvette! Mvh Stephan |
|
andha45 |
Jag tycker precis som Stephan, bättre att satsa på en som kostar 30-40 tkr mer och gått mindre än hälften. Visst kan riktiga långmilare vara riktigt fina men jag har svårt att tänka mig att det (i genomsnitt) skulle vara billigare att köpa en sån riktig långmilare på sikt, när prisskillnaden inte är större än ett par medelstora reparationer. Några saker som är svåra att komma ifrån på riktiga långmilare: matta strålkastare, mer slitet chassi och hjulupphängningar, vindruta om ej bytt, sliten förarstol/-plats... 35 000 mil är rätt många timmar i bilen... BMW Premium Selection är en oerhört välspecad och påkostad genomgång, det bästa jag har sett för beg.bilar. PH |
|
Håller med andha45 och Stephan i deras resonemang. Nu tycker man att det är väldigt billigt för att få en M5 E39, men när priserna kommer att stabilisera sig på ännu längre sikt så tjänar man mer på att köpa en som har gått lite mindre kilometer. //Schnitzer |
|
|
Jag är ju av motsatt uppfattning. De bilar jag köpt som har vart de bästa affärerna har ofta vart välvårdade långmilare. De sämsat är de runt 15-25' mil. Har ofta vart dyra reparationer på dem då som ac och chassi delar men även motor och drivlina. Vist kommer det andra reparationer på långmilare ofta lackjobb som också är dyrt. Men finns många riktigt fina långmilare. Men jag ska inte vara för optimistisk för är lite oerfaren på riktigt långmilade BMW:s. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.