|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hittade den här pärlan på mobile. Har någon sett en annan M5 E39 som har gått mer än vad den här har gjort? Kul att se en M5 E39 som har fått lite mil på nacken. Undra hur många gånger de har bytt LMM. Länk //Schnitzer | |
haimaul |
Har inte sett någon, men var det inte uppe en långmilare till diskussion för något halvår sedan? Däremot har man ju sett både 14000 mil och 24000 mil, om du förstår hur jag menar... __ When in this charming car, this charming man... |
kilroy |
34.000 mil...det var nog rekordet hittills...!!Mvh kilroy |
|
Häftigt! Den har tankas några gånger ;-) Gillar när folk använder sina bilar, och inte bara köper dom och är rädda för mil. Så länge man sköter bilen så är många mil inget problem... |
|
| Dyker säkert upp i Sverige med 22.000 mil på mätaren och köps av någon som tänker "Jaja, 22.000 mil, då är den ju iaf inte skruvad!"... | |
| slår vad att denna bil är i bättre skick än många 11000 mil E39 M5:or. Den har säkert används till långkörning och det sliter inte på motorn lika mycket. Den har säkert massa stenskott men det går alltid och lacka om!!! | |
andha45 |
Jag tror ändå inte den är i bättre skick än en som gått 11 000 mil. Visst sliter hård körning och misskötsel mycket på bilen men man brukar ändå kunna bilda sig en uppfattning kring hur långt bilar har gått genom att bedöma skicket. Har avslöjat några mätarfusk när bilar just har "sett ut att bara ha gått" ett visst antal mil... men visst kan en välskött bil ha gått ett antal tusen mer utan att det syns, och tvärtom. Över 30 000 mil brukar dock bilarna vara slitna. PH |
cane |
wow, nästan 6000 mil om året.... kanske en taxi??? |
|
Det är väldigt mycket mil i alla fall. Sitter och funderar på hur många saker han har fått byta på den, typ LMM eller om det har varit några problem med vanos. Kan inte ha varit billigt i såna fall! //Schnitzer |
|
cane |
tja, under förutsättning att chassiet är fräschare än 34k så kan det nog vara ett OK köp för 13800eur... fast man ska nog inte bli förvånad om motorn lägger av helt, bäst att budgetera in en ny-gammal snurra! |
|
Förvånar mig inte om bilen rullar över 50t mil på samma motor. En del snurror kan gå hur långt som helst. Tänk att ta över en fullservad M5:a som bara gått på tomgång.....= 200km/h....... Skulle kunna tänka mig att köpa bilen om den vore felfri. Har motorn rullat så många mil så lär den nog aldrig rasa... |
|
|
sbkingz: en av dom första med nya m5an i sverige? Min Bil - Länk |
|
|
Håller med cane att priset är skapligt ifall den är i schysst skick. Kanske en E39 M5 långmilare som vinterbil/andrabil istället för Volvon vore något :-) /Emil |
|
|
japp, en av första, men har sett en till i borås här om dan. undrar hur många finns redan i Sverige i dagsläget! någon som vet? |
|
|
sbkingz: Du kan väl slänga i några bilder i galleriet så vi kan njuta också:) Micke K. Länk |
|
| japp, det kommer inom några dagar!!! | |
|
Kul att se att bilarna används. Priset gör ju en klart sugen, problemet med långmilare är ju att de brukar börja gå sönder när man börjar bruka dem på annorlunda sätt. Men är bilen i bra skick så är den nog väl värd sina pengar. Långmilare är ju ofta inte slarvade med servicen på. Sen en ägare med intresset nog att åka M5:a dom milen så ser nog bilen jäkligt fin ut. OT åkte en M5:a -92:a för två årsen med en bekant till far i spanien som hade gått 49 000mil. Dock hade motorn blivit utbytt till en fabriksny vid 11 000mil :) Men jävlar vad fin den va. Var nog grymt påkostad men milen syntes inte någon stans, och då är jag yrkeschafför. Taxi med 6000mil om året är nog inte troligt. Dubbla siffran så börjar vi närma oss. |
|
|
Där finns en del andra med för ungefär samma pengar med lite mindre mil på mätaren om någon är sugen :) Snart blir det nog en M5a eftersom merparten av dom 540iorna som är manuella och till salu nu är totalt skrot. Kanske lika bra att köpa en M5a och hoppas på att den är bättre vårdad. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Priset är för högt, för €17-19000, går det att hitta en med mindre mil, just nu på bmw.de, Avusblå -11/99 146tkm €18890, 200tkm mindre!, för €8-10 hade långmilaren varit klart intressant. tsaros; Ge inte upp, det finns fina 540i E39 6vxl, vad sägs om en 99:as Touring med 9650mil för €12800, skinn, 17" krysseker, bensinvärmare och det bästa BMW premium selection, inklusive Euro+ garanti, jag skickar en länk på din mail. Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Det uppskattas :) Såg du bilderna på den jag kikade på i Malmö? // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
tsaros; Det gjorde jag, jobbig rost, förstår att du blir besviken, hoppas att det var ett undantag i stället för regel, nu när jag fått min far att köpa sin första BMW, som är E39:a. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.