AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
945

Regnsensor i 523i eller inte?

Har en 523i -97. Var tvungen att byta vindrutan. Efter det fungerade inte regnsensorn trots att den nya rutan är av rätt typ. Den auktoriserade BMW verkstaden tog reda på min bils uppgifter då den lämnade fabriken utgående från serienummret och påstår nu att denna bil aldrig har haft ngn regnsensor. Efter flera månaders argumenterande står nu ord mot ord. Det verkar som om årsmodell 97 med och utan regnsensor är identisska (vindrutespake, kablering etc.). Trots detta måste det naturligtvis finnas en skillnad i någon styrehnet eller programmering. Går det att identifiera detta utan att för den skull behöva plocka isär halva bilen?
Har du det runda sensorögat som sitter bakom backspegeln mot vindrutan?
Eftermonterad regnsensor?

Flåklypa
Skitsnack från verkstadens sida, jag har orginal papret på min bil från fabriken på bil och där saknas flera koder ( bl.a. dimljus och Regnsensor) fast det sitter på bilen... så det låter som i billig undanflykt från verkstaden

Är bilen sv. såld??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
andha45
Har bilen xenon, så har den också regnsensor original och det är då inte eftermonterat.
På pappas e39:a fungerar inte heller regnsensorn efter rutbyte, jag tror att de helt enkelt inte orkade/ville/kunde koppla in den. Han bryr sig dock inte (ej så bilintresserad, orkar inte åka tillbaka för att få det fixat =).
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Kan hålla med Gasar-Magnus om att det inte alltid går att lita på utrustningslistan från Bmw. Enligt den har jag ingen farthållare monterad, men det finns och är super skönt vid landsvägskörning :) Finns det en sensor uppe vid bakspegeln så är det klart att den är utrustad med regnsensor. Är du 100% säker på att regnsensorn fungerade innan du lämnade in bilen för vindrutebyte så är det självklart att den ska funka när du hämtar ut den, troligen så har de satt dit fel vindruta trots att de hävdar motsatsen eller så har de gjort ngt annat knas vid monteringen av rutan. Stå på dig, klart det ska fixa så att det funkar.

Vh/ Kermit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.