AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.962

1/4 1/8 miles E30 325

Sida 2 av 2
Tänkte att jag skulle lyfta denna tråd lite ;)

Idag så va jag och körde blackrace i Umeå, blev ju inte några kanontider men för att va HELT orginal så är jag nöjd :)
10.175 med 112 i sluthast. som snabbast

Kör med rätt så slitna 205-50-15 (regumerat) bak och det enda "trimmet" jag har är ett KN filter och ett sportsystem, ingen lättning alls.. inte ens tagit ur reservhjulet :P

Så vad säger ni som kör? Duger den tiden? Va första gången jag körde blackrace med 325:an också..

BMW Club Schweden, Medlem Nr: 06086

Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Det var väl en helt OK tid. Jag antar att det är på dessa tider man landar med original E30 325i.
Min erfarenhet säger mig att E30´ns grepp-problem avhjälps i viss mån i startögonblicket av att inte ha lättat bilen. Jag har kört fortare med fulltank än med tom! Däremot skjuter det på bättre när man väl är uppe i fart med lättad bil (=högre slutfart). Så för strippen tror jag det är hugget som stucket om man kör lättat eller inte. Den bästa medicinen verkar vara en diffbroms för att kunna komma iväg hyffsat från stillastående.

Jens. Jag hittade inga bra sidor på nätet för att beräkna effekten, och din formel begrep jag inte. ;) Så jag får tacka för din uträkning!

------
BMW CS #04839

Min bil: Länk
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Ja, det var mycket bra, duger för att åka ifrån flertalet Nissan 200SX !!

Min egen bil fick ju inte så avgörande mycket bättre tid (9,7) men Davves teori stämmer då jag hade 125 i slutfart, svårt att komma i väg men ökar på slutet.
Ro
12
Rock-Tommy
540 IA V8 såklart!
Har någon kört blackrace med 540? tider?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Bara att gå in på www.blackrace.nu och kolla på märkesstatistik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.